Forum - Andra Volkswagen-modeller - Missmums Turbo Lupo :D

Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tor 31 dec 2009 0:32 Svara med citat
Vill passa på att tipsa lite om att kolla in Sandras Turbo Lupo. http://www.garaget.org/?car=96977 Very Happy

Några av er kanske redan har följt den, till er andra finns projekttråden här:

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=103387&p=1 Dancing

Jag har varit delaktig från inköpsdagen i detta projekt och kan ju bara säga att det är en mycket rolig liten bil som har utvecklats och förskönats under åren som gått. Wink
Den har kunnat beskådas på Bugrun 2 år i rad, och med lika många utseenden, och nästa år kommer den nog få smaka bana också om allt vill sig väl. Razz

Enjoy! Wink Dancing

Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Andra Volkswagen-modeller
Rickard.v
Golf 6 R Ort: Västerås
Fre 01 jan 2010 19:06 Svara med citat
Hur går det med besiktning o försäkring?

Riktigt fräck är den!

Golf R mk6
Edge
Lör 02 jan 2010 2:50 Svara med citat
På pappret är det bara en vanlig 1,4. och den besiktades så sist också. Wink

Vi får la se vad som händer längre fram, men tanken var väl att lossa turbon och sätta tillbaka originalgrenrör/katt och rulla igenom som vanligt.
Golfarn
Donator 50 Golf 3 2,0 -96 Ort: Falkenberg
Mån 04 jan 2010 16:58 Svara med citat
Mums..ja. Hade lite tankar att göra nått liknade med min polo...men ångrade mig, insåg allt jobb. Men NU är man ju taggad:)

Kanonsnyggt arbete:) Men nog väl till pass att kolla över bromsarna.....

Än en gång..vilket jobb. KANON !!!!

Allt är till salu, till rätt pris:)
Edge
Mån 04 jan 2010 18:35 Svara med citat
Det sitter faktiskt ventilerade bromsar på Lupo 16V, jag trodde det var solida skivor till en början och tipsade om att byta upp till Golf 2 gti bromsarna som borde vara bult on, (då de var det till min gamla golf3a 4-bult). Wink

Men vi har pratat lite om större bromsar. Razz