Forum - Offtopic - Blåst på en uppsättning fälgar!

werre
Golf 6 GTi -10 Ort: Landskrona
Fre 08 mar 2013 2:46 Svara med citat
Nu har blivit blåst på ett uppsättning fälgar jag köpte via blocket.se, dom kostade 7000kr inkl frakt helt ok tänkte jag så
sa han skicka in 3500kr på mitt konto & dom andra 3500kr när fälgarna kommer tänkte låter seriöst, men nu skrev han i mailet: Undrade varför jag inte har hämtat ut dom på bussgods så dom har skickas tillbaka till honom igen, han menade på att han skickade dom i fredags förra veckan, har själv inte fått någon avi eller sms som man brukar få, så jag ringde bussgods & dom hade fått eller skickat vidare något från stockholms läns trakten, har både varit kontakt med honom över telefon & mail men tills nu har slutat & höra av sig, så imorgon blir det en polis anmälning på honom.

Denna snubbe är det: http://www.garaget.org/?car=165864

//Richard

Vw Golf 6 Gti -10
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Fre 08 mar 2013 9:02 Svara med citat
Tråkigt om du blivit lurad.

Försök att skriva så att man förstår ditt inlägg, som det är nu är det riktigt rörigt, nästan helt obegripligt.
werre
Fre 08 mar 2013 13:12 Svara med citat
candyweiss skrev:
Tråkigt om du blivit lurad.

Försök att skriva så att man förstår ditt inlägg, som det är nu är det riktigt rörigt, nästan helt obegripligt.

Med andra ORD Köp ingenting från honom med lättare ord Smile

//Richard

Vw Golf 6 Gti -10
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Fre 08 mar 2013 19:11 Svara med citat
Tanke på hans bygge så ser det rätt seriöst ut, sakna knappast cash men aldrig kul bli blåst.

.....privat liv.....
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 08 mar 2013 19:21 Svara med citat
Då har du lite stöd enligt Bussgods egna regler som säger tvärtom mot honom.

Citat:
Bussgods aviserar normalt sändningarna via SMS eller om mobilnummer saknas ringer vi hemnumret. Vi kan också avisera via e-post. Om vi inte når mottagaren skickar vi ett aviseringskort per post.

Citat:
- Hur lång tid har jag på mig att hämta mitt paket?

Liggetiden är 14 dagar efter avisering. Därefter går sändningen i retur.
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik
Fre 08 mar 2013 19:43 Svara med citat
Det är ju trots allt en slant, du skulle ha valt efterkrav och betalat allt när du hämtade ut dom på bussgods. Så jvla svårt att veta vilka typer man har att göra med, först är dom supersnälla och seriösa och sen skiter dom bara i att höra av sig och lossats som ingenting. Sad
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 08 mar 2013 20:03 Svara med citat
Förmodligen har någon köpt de för 7000 kr kontant och hämtat på plats.
ivanhoe81
Golf 2 1,6 -87 Ort: Årjäng
Fre 08 mar 2013 20:16 Svara med citat
Jag hade tur när jag köpte några fälgar en gång

jag fick aldrig något samtal om att mina hade kommit in så jag ringde till dem och då sa de att de funnits där i nästan 12 dagars tid
de hade inte fått tag på mig

orsaken var att på fälgarna stog rättnr (det som han inte kollade på)
på lappen stog det 073 (jag hade 070) resten var rätt nr
han försökte på mitt gamla nr med
när jag sa det så gick han över från grinig gubbe som ville skälla ut en för att jag inte velat hämta dem till att skrattde åt det lilla felet

kör chevrolet spark 2010 men renoverar/bygger om en vw golf 1990
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Fre 08 mar 2013 20:23 Svara med citat
Hade jag blivit lurad på det sätter så tror jag att jag letat upp människan oavsett hur långt hemifrån det varit och tagit ett allvarligt snack Evil or Very Mad Fy fan för människor som luras planerat och medvetet Brick wall
werre
Fre 08 mar 2013 20:35 Svara med citat
Nu är han polisanmäld allafall, har själv god lust att åka upp & knacka på hans dörr.

Vw Golf 6 Gti -10
jockeh-90
Golf 2 memphis Ort: Umeå
Fre 08 mar 2013 22:55 Svara med citat
Han lär väl ha ett kvitto på att han skickat dom? Har för mig att man får det.
werre
Lör 09 mar 2013 3:13 Svara med citat
Frågade honom om frakt nr men det fick jag inte, samt att paketet ligger minst i 2 veckor på bussgods också.

Vw Golf 6 Gti -10
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Lör 09 mar 2013 9:09 Svara med citat
Har "nästan" råkat ut för samma, dock löste kundtjänst på bussgods detta. Dom har extrem koll, så de är inte dom som gjort fel (de är iallafall min uppfattning efter att henne jag prata med till och med kunde följa likt en gps var mina fälgar var å vilka orter de passera när vi satt i telefon).

Men som sagt, de börja inte bra: http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?t=28492

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!