Maboo
Golf 4 GTI - 98 Ort: Uddevalla |
| Ons 23 jan 2013 15:47 |
|
Jag undrar om de är någon annan som kör eller har kört med nokia hakkapelitta 7?
Jag har dom på min bil och har inte alls varit nöjd. Till och med ett par begagnade dubbfria däck har varit bättre i alla väglag denna vintern...
Så jag undrar lite vad andra tycker om dom?
|
|
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm |
| Ons 23 jan 2013 15:49 |
|
Har dom på min R32 225/40/18
Köpte dom nya, har bara positivt att säga
har du rätt däcktryck?
kollegan kör hakka 7 obuddat 17" och han önska han köpte dubbade.. Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion
<3 BUB !!
|
|
Maboo
| Ons 23 jan 2013 15:55 |
|
| Ska kolla de någon dag för de är bara däckverkstan som har pumpat dom... För kör inte med bilen för så fort man nuddar gasen så bara de spinner och kana.
|
|
Sam
| Tor 24 jan 2013 1:27 |
|
| Maboo skrev: | | Ska kolla de någon dag för de är bara däckverkstan som har pumpat dom... För kör inte med bilen för så fort man nuddar gasen så bara de spinner och kana. |
Vad har du för dimensioner och däcktryck idag Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
<3 BUB !!
|
|
ivanhoe81
Golf 2 1,6 -87 Ort: Årjäng |
| Tor 24 jan 2013 12:15 |
|
Jag hade den sorten på min gamla volvo 740 rätt däcktryck på 1,8-2bar 185/65-15
tryckte jag på gasen spann den, tryckte jag på bromsen så gled jag bara
jag bytte dem så fort som jag kunde kör chevrolet spark 2010 men renoverar/bygger om en vw golf 1990
|
|
Maboo
| Tor 24 jan 2013 13:46 |
|
| Jag har 205/55- 16 på min. Fast däcktrycket har jag inte fått kollat än...
|
|
lejon74
Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg |
| Tor 24 jan 2013 22:34 |
|
Du har kollat så dom rullar på rätt håll om det är såna med pilar på...samt tillverkningsdatum, står med på däcken nånstans...är de nya däck skulle de inte vara nåt problem, ibland släpps utgångna datum med på marknaden, men du kanske bara råkat ut för ett par måndags exemplar...
mvh
|
|
Maboo
| Tor 24 jan 2013 22:52 |
|
Tänkte att jag skulle kollat om jag såg några pilar men de va ju så jävla kallt ja dom är helt nya.
Föräldrarna har samma på deras Audi och dom är jätte nöjd med dom.
|
|
lejon74
|
Maboo
|
Sam
| Fre 25 jan 2013 1:25 |
|
Ja juste de gäller också att hjulen sitter i bilens färdriktning (Rotation) Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
<3 BUB !!
|
|
Maboo
| Fre 25 jan 2013 15:02 |
|
| Nu har jag kollat och dom rullar åt rätt håll så nu är de bara trycket som inte är kollat...
|
|
lejon74
| Fre 25 jan 2013 18:21 |
|
Ok, kolla de.
Men lägg märke till att det brukar va extra tryck på fredagar
|
|
Maboo
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
| Fre 25 jan 2013 19:28 |
|
Hmm, aldrig tänkt på dubbdäck så där specifikt. Så länge de har dubb samt bra mönster funkar de. Har förnärvarande Yokohama fram å Klebér bak, no problem så länge mönstret inte är V format. I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Maboo
| Fre 25 jan 2013 23:05 |
|
| Petta skrev: | Hmm, aldrig tänkt på dubbdäck så där specifikt. Så länge de har dubb samt bra mönster funkar de. Har förnärvarande Yokohama fram å Klebér bak, no problem så länge mönstret inte är V format. |
Jag har enbart kört med dubb på vinter och de har alltid varit bra annars. Senast hade jag Continental viking och dom va helt grymma. När dom va slitna i slutet av förra vinten så va dom många gånger bättre än mina nya nu :-/
|
|
Sam
| Lör 26 jan 2013 2:31 |
|
Ja precis, samma däck utan dubb, hakka R jag mena Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
<3 BUB !!
|
|
Petta
| Lör 26 jan 2013 9:29 |
|
| Maboo skrev: | | Jag har enbart kört med dubb på vinter och de har alltid varit bra annars. Senast hade jag Continental viking och dom va helt grymma. När dom va slitna i slutet av förra vinten så va dom många gånger bättre än mina nya nu :-/ |
Vad jag mena var att vintern i sverige är så¨pass oberäknelig. De kan va barmark eller snö å is. Har därför inte lagt nån större vikt i vilka vinterdäck jag haft, bara de är vinterdäck för de slits ju så fort pga av att vädret inte kan bestämma sej.
Sommardäck däremot, där lägger jag ner större vikt. Då finns de ju bara två parameterar att tänka på: Torrt/vått I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik |
|
Petta
|
Emilius
Golf 2 1.6, 1.8, Caddy Mk1 Ort: Västerås |
| Lör 26 jan 2013 15:32 |
|
Världens snabbaste bil på is kör med Hakka 7,
så totalt värdelösa tror jag inte de är.
331km/h.
|
|
candyweiss
Donator 100
Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala |
| Lör 26 jan 2013 15:46 |
|
| Emilius skrev: | Världens snabbaste bil på is kör med Hakka 7,
331km/h. |
Med eller utan dubb
Tror det är två år sedan som Hakka 7 blev utsedda till bästa vinterdäck, när det gällde snö och is och även på torra vägar.
|
|
Emilius
Golf 2 1.6, 1.8, Caddy Mk1 Ort: Västerås |
|
Maboo
| Lör 26 jan 2013 16:43 |
|
| Emilius skrev: | Världens snabbaste bil på is kör med Hakka 7,
331km/h. |
Jo de kanske går att köra fort med dom men jag hade inte vågat göra de med mina. Kanske isf om jag får väldigt lång tid att få uppfarten och vet att jag varken kommer behöva svänga eller bromsa
|
|
Maboo
| Sön 10 mar 2013 11:58 |
|
| Inget hjälpte så fick ta bilen till däckverkstan där dom är köpta och dom inte de se något konstigt så när de är dags för sommardäck så åker mina vinterdäck in på analys.
|
|