Forum - Offtopic - BBS bult (Golf 3 GTI 16v)

Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Tis 30 apr 2013 18:27 Svara med citat
Eftersom jag inte har nåra bult till BBS'en leta ja lite på bildelsbasen. hitta ett set. De stod "BBS Vr6 syncro bult" men va fasen, är inte BBS kulformad, dessa ser ut att va vanlig 60 grader kona?

Som sagt, detta är inte bult till BBS väl?

Bild

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Sweeper
Golf 2 GTI 16V 1.8T -89 Ort: Kävlinge
Tis 30 apr 2013 18:54 Svara med citat
Ska se ut såhär
Bild

Den där som du har är fel och är inte original. Har själv köpt bultar från skruvat till mina BBS.

A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
Petta
Tis 30 apr 2013 19:10 Svara med citat
Köpte från Bildelsbasen, ATRACCO - de kosta 100 spänn + 130 i frakt. Jag frågade INNAN jag köpte dom:

Citat:
Pether Dahlström, 2013-04-25
Svårt att se bulten, Men om de är till BBS ska de vara kulformad dvs INTE en 60 grader kona som de är till vanliga alufälgar Regular Smiley

Dom svara aldrig dom skicka dom, å jag min nöt betala i förskott Sad

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Petta
Tis 30 apr 2013 19:22 Svara med citat
Så tack Sweeper, beställde 22 bultar Regular Smiley (man tappar ALLTID en jämt Wink)

Petta
Tis 30 apr 2013 21:34 Svara med citat
Hmm, va fasen läste precis deras köpvillkor (ATRACCOs).

Citat:
Om du får en felaktig vara kommer säljaren i händelse av retur att stå för returkostnaden. Om du returnerar en vara som inte är felaktig, eller en vara som är felbeställd,står du själv för frakt och returkostnader och
debiteras ett belopp i enlighet med vad som föreskrivs under ”Returrätt” ovan.

Uhm, de står klart å tydligt på etiketten på påsen:

Bild

De är inte bult till BBS. Sen om de satt där när de demontera bilen skiter jag i egentligen. Jag ska ha 100+130 tillbaks med fri retur, eller hur? Think

Sweeper
Ons 01 maj 2013 0:13 Svara med citat
Original bultar till vw med 5-bult har nr 8D0601139D enligt vagcat, och de ser ju inte ut så som du fick! min låsbult såg ut så som din ser ut, det var därför jag bytte ut!

Så jag tycker du ska klaga! det går också o set i hålen på fälgarna hur det ser ut Smile

A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
Petta
Ons 01 maj 2013 8:36 Svara med citat
Sweeper skrev:
Original bultar till vw med 5-bult har nr 8D0601139D enligt vagcat, och de ser ju inte ut så som du fick! min låsbult såg ut så som din ser ut, det var därför jag bytte ut!

Så jag tycker du ska klaga! det går också o set i hålen på fälgarna hur det ser ut Smile

Jo fast idag är de nog inte öppet, får ta de imorgon Regular Smiley De borde va rundat i hålen på fälgen med. Fälgen är ju som bekant "BBS Solitude Vr6 syncro"

Bild

De va därför jag blev lite, "amen va fasen de är ju exakt de bultar jag ska ha". Å köpte dom. De känns som jag har bevis man kan ha på min sida, att bulten jag fick faktiskt är helt fel.

Sweeper
Ons 01 maj 2013 9:31 Svara med citat
Jepp, surt!

Petta
Ons 01 maj 2013 9:43 Svara med citat
Sweeper skrev:
Jepp, surt!

Ja för dom Razz (känns som jag ska dubbelkolla allt i fortsättningen INNAN jag knappar in kortnumret Very Happy Lyckades ju beställa ett GTI klister emblem i rött, fast jag egentligen skulle ha ett till grillen! Funderar dock på att sätta de på handskfacket, som annars ser lite tråkigt ut. Kan bli bra (skulle dock varit gult, men kan ju som bekant inte få allt här i världen. Eller jo om man anstränger sej som mamma sa Very Happy"

Sweeper
Ons 01 maj 2013 9:57 Svara med citat
Så sant så haha