Forum - Offtopic - Folk i trafiken....

Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö
Tis 16 okt 2007 9:25 Svara med citat
Vanligtvis bryr jag mig inte om att varken läsa eller skiva sånt här, men idag måste jag verkligen få skriva av mig. Brukar oftast bli lite sur på all pajkastning och tycka att det finns två sidor av varje mynt. Detta är dock något av de sjukaste jag någonsin varit med om.

Körde in till jobbet idag, som varje dag, runt halv 7 på morgonen. När jag precis är på väg att lämna samhället jag bor i slänger sig en mörkblå Volvo V70 (härmed ref. som V70n) rakt ut ivägen. Det var inte jättenära mig, och han hade bra fart så jag tänkte inte mer på det. Är inte direkt ovanligt att folk är stressade på morgonen. Det sjuka hände 2km längre fram.

Trafiken flöt på bra ända fram till motorvägspåfarten mot Lund, där det är rödljus, väjningsplikt och alltid mycket bilar. V70n ligger fortfarande precis framför mig och blinkar, precis som jag höger ut mot motorvägen. När avfarten mot motorvägen kommer, lägger han sig dock inte i högerfilen (som jag och andra med mig), utan håller sig mitt i vägen. Sen händer det. I samband med att V70n svänger höger mot motorvägspåfarten slänger han sig på bromsen. Vi kör tight, det är ganska mycket trafik o vi håller kanske 35-40 knyck.

Jag får ju totalt tvärnita, är cm från o smälla han i röven, och av ren reflex slänger jag mig på tutan o blinkar med helljusen. I ett antal sekunder står V70n blixtstilla och blockerar. Jag börjar ju fundera på om nåt har hänt, och min flickvän i passagerarsätet är helt övertygad om att V70n planerat stanna där. Så jag slänger i backen, och kör fram igen för att köra vid sidan om. Då slänger en gammal gubbjävel upp dörren, hoppar ut ur bilen o viftar med armarna.

Min första reaktion var att han fått en hjärtattack och tycker nästan synd om honom. Sen börjar han skrika "VAD JAG KAN HJÄLPA TILL MED?!". "Pröva med o flytta dig!" Skrek jag tillbaka. Så tar han ett par steg mot min bil o skriker samma sak igen. "VAD KAN JAG HJÄLPA TILL MED?!" "Du kan ju inte bromsa på en motorvägspåfart" skrek jag tillbaka.

"JO, För DET kan jag! Du körde för nära och påkallade annan fara." Min flickvän var vid det här laget påtagligt rädd och bad honom lugna ner sig. Vi hade bråttom o han stog ju dessutom på hennes sida o skrek. Jag var två centmeter från att resa mig ur bilen o ge honom en snyting, men när jag skrek åt honom att sätta sig i bilen o fara åt helvete, gjorde han precis det. Det slutar inte där........

Han drar iväg för fulla muggar med sin stackars sletna Volvo. Han måste pressat den ganska hårt, för jag höll nästan fullgas och höll knappt jämna steg. Min plan var i detta läget att gå ut direkt i vänster filen, glida förbi gubben o glömma hela historien. När jag slår på blinkersen, o svänger ut, gör han EXAKT likadant. Han drar på bra o håller ca 130-140 knyck när vi passerar en långtradare (Lastbil med släp). När han nästan är jämsides med hytten på lastbilen tänder han högerblinkers och släpper på gasen. Jag registrerade inte direkt att han saktade ner och kom därför, helt naturligt, nära honom bakifrån. Nu pratar vi inte dm-nära, utan snarare 2-3m bakom honom. Vad tror ni han gör??

HAN SLÄNGER SIG PÅ BROMSEN! Från 120km/h till 70! Jag tvärnitar, låser ena hjulet och är inte många ögonblick från att sätta honom i röven. Nu fruktar jag helt ärligt för mitt liv, så rädd har jag aldrig varit. Någonsin.

Efter detta gasade han upp till 110 igen, jag höll mig bakom, skrev upp reg. numret, blåste om, gav honom fingret och körde till jobbet. När jag kom fram klickade det på bromsarna av värme, och jag var så knäsvag att jag knappt kunde stå.

Men fy fan, Xxxxxx Xxxxxxxxxx, XXX-XXXXXX , Xxxxx. XX, XXXXXXXX.
Det här kommer du få ångra....

Ändrat av SpeedAbuser: Tagit bort personuppgifter, hänvisar till §2.1.
Jopps
Golf 3 GL 1.8 i -96 Ort: Göteborg
Tis 16 okt 2007 9:52 Svara med citat
Asså, klart man känner igen sig.

Puckon finns överallt i vårt kära avlånga land, man kan bara sucka och beklaga deras existens.
Dabbas dagligen med diverse nötter på vägarna till och från jobbet, och har haft liknande känsla 2 gånger.
Funderade på rättsliga åtgärder en gång, men lade ner det vilket jag fortfarande grämer mig över, hade ju inga vittnen.

En fråga är vad fan man kan få dom inburade för och vad blir straffet? Ngn som vet?

Annars kan man ju kanske ta ner poliserna från Umeå som jagar bilister som tutar på fathinder (blomlådor), så kan dom få göra lite nytta...

Wroooooom
Rodban
Golf 2 G60 -91 Ort: Jönköping
Tis 16 okt 2007 10:14 Svara med citat
Asså fy faaan,en polare vart me lite om samma grej.fast han var på tänd+full,de slutade med att han försökte ta en rondell i 130 å voltade rätt igenom den.men de är fattar man ju inte rikigt,lixom på moronen.
han måste vaknat på fel sida asså

men som sagt de finns en nötter som tror dom är polisen å alla andra gör fel.
Genuine
Caddy Typ 9U -00 Ort: Malmö
Tis 16 okt 2007 10:23 Svara med citat
Jopps skrev:
Asså, klart man känner igen sig.

Puckon finns överallt i vårt kära avlånga land, man kan bara sucka och beklaga deras existens.
Dabbas dagligen med diverse nötter på vägarna till och från jobbet, och har haft liknande känsla 2 gånger.
Funderade på rättsliga åtgärder en gång, men lade ner det vilket jag fortfarande grämer mig över, hade ju inga vittnen.

En fråga är vad fan man kan få dom inburade för och vad blir straffet? Ngn som vet?

Annars kan man ju kanske ta ner poliserna från Umeå som jagar bilister som tutar på fathinder (blomlådor), så kan dom få göra lite nytta...
Jag hade min flickvän som passagerare i bilen. Bra vittne. Funderar på Vårdslöshet i trafik, ev Försök till personskada. Men de kommer aldrig hålla, waste of time....

Finns bara en lag man kan vända sig till. Gatans lag.
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Tis 16 okt 2007 10:46 Svara med citat
Hälsa på honom (eller hans bil) med ett par kompisar + slagträ.. gubbfan Mad
Jopps
Golf 3 GL 1.8 i -96 Ort: Göteborg
Tis 16 okt 2007 12:22 Svara med citat
Asså...
Klart man blir förbannad, dessutom e hela djävla veckan förstörd. Jag har sett idioten som djävlades med mig på vägarna efter incidenten och han kör fortfarande och djävlas med folk.
Klart man vill ta lagen i egna händer och banka vettet in i skallen på dom, men jag får nog be er att tänka ett steg längre än så.
Anmäl honom iallafall, även om det inte händer nått så finns det en anmälan på det. Dessutom, om han dyker upp och kastar hundbajs på din bil så har du en anmälan, vittne och då föreligger det stark misstanke mot den du anmälde...

Wroooooom
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Tis 16 okt 2007 14:00 Svara med citat
Håller med föregående. Sedan kan man alltid ringa och tipsa om rattfylla. Det är anonymt och polisen är nästan tvingad att åka ut och kolla upp denna pers då det ses som rikigt allvarligt. även om han inte är det så får de ändå massa skit när de blir stoppade över att de vinglar o så.

Inte aktiv längre.