Forum - Offtopic - Offtropic från ivansson igen

ivanhoe81
Golf 2 1,6 -87 Ort: Årjäng
Fre 01 mar 2013 12:58 Svara med citat
Vill be om ursäkt om jag har varit otrevlig eller råkar bli otrevlig i något änme någon gång för är jag det så är det inte med mening
jag har ju kraschat psykiskt ochorkar inte hålla isär känslorna etc just nu

sedan har mitt förflutna börjat komma ikapp mig, både roliga och tråkiga minnen

de roliga som ex då man var 15-16 år och körde a-traktor ute på landsbygden, rejsade med en taxi som nästan tappade härraväldet över bilen efter att den kört om oss och att vi strax efter kom ikapp den med bredställ i kurvorna ute på grusvägarna (kan säga att den inte gick i 30km/h då utan i 170km kunde man pressa upp den i om man drog ur spärrarna och växlade om den främre lådan innifrån bilen bakom en gömd lucka)
raggarlivet man hade då och bekantskapen man hade då
nu har man inte en enda jävel som vill umgås

ett annat minne som mina känslor fortfarande brinner starkt för trots att vi inte har träffats på 9,5 års tid det var min första tjej
tyvärr tror jag att jag träffade henne för tidigt i livet då känslorna finns kvar lika starkt som då jag träffade henne
orsaken att det tog slut var ju lite bråk mellan hennes bror och mig (han godtog inte att hans syster var ihop men en av arbetarklassen då han ansåg att de var av högre klass, och deras mor sa att han tyvärr tyckte så)
men vi fick en massa roliga minnen och 4,5 år ihop, vi skiljdes som vänner iallafall, men då mina känslor kom ikapp mig så sökte jag efter henne med hennes förnamn och peronnr och fann att hon tydligen har varit gift en gång men hon bor ensam på den gården som hon har ochbara bor 35 minuters bilfärd från mig och 4.36 mil
min kontaktperson anser att jag bör ta kontakt med henne igen för att se vad som kan hända då jag har de känslorna som jag har etc
en bra kompis tycker samma sak då hon har varit i samma sits att hon varit ihop med en kille sedan tog det slut och de träffade andra men nu är de gifta och har barn

jag är så förvirrad att jag knappt vet vilken fot jag ska stå på, var på väg att skruva på fel bil igår, var på väg att ta min chevrolet spark från 2010 för att få reservdelar till mitt golf2 projekt

måste nog reda ut allt innan jag går på grannens bil som har samma färg som min bil och ser exakt likadan ut som min med enbart en enda bokstav skillnad i registreringsnr och står parkerad bredvid min ena golf

kör chevrolet spark 2010 men renoverar/bygger om en vw golf 1990
FjonkeeN
Bora 1.6 -99 Ort: Gnosjö
Fre 01 mar 2013 16:07 Svara med citat
Tycker du lätt ska försöka få kontakt med henne igen! Gammal kärlek rostar aldrig.

Jag har också tappat en del av min kompis krets tack vare min sjukdom (Ulcerös kolit) och att jag bor 4mil ifrån alla mina kompisar. Sjukdomen gör så att jag knappt vågar lämna huset utan måste alltid ha en toalett i närheten. Så är det iallafall när man får ett så kallat ''skov''. Men nu börjar jag bli bra igen och börjat få upp kompis kretsen igen.

Livet går som en berg&dal bana. Ibland upp och ibland ner.

Vw golf mk2 1.6 CL manuell "Stance project"
Vw golf mk2 1.6 CL automat "Static Stance"
ivanhoe81
Fre 01 mar 2013 16:23 Svara med citat
Oki ja det är många som verkar tycka att jag ska göra det kanske gör det men inte idag pga att det är krångel med läkaren som ska fixa ny medicin etc

Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Fre 01 mar 2013 20:37 Svara med citat
You only live once... Thumbs up

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Putte
Donator 100 Golf 4 -01 2.0 Ort: Orust
Fre 01 mar 2013 21:24 Svara med citat
Kan säga att jag känner igen det där med psykisk krasch. För fem år sen kraschade jag, Svår panikångest vilket sen i sin tur ledde till deppression o social fobi. Tappade en del vänner så som inte riktigt accepterade att jag låste in mig, men dom jag har kvar idag vet jag att dom är riktiga vänner. Även om det känns tungt nu så blicka framåt, det finns ljus i tunneln.

Putte
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Fre 01 mar 2013 23:16 Svara med citat
ivanhoe81 Starkt av dig att berätta Thumbs up Hoppas att det löser sig med allt.
ivanhoe81
Lör 02 mar 2013 15:01 Svara med citat
Tack för era ord, kände att jag behövde betätta av mig, det är en sak att bearbeta det som gjort att jag mår dåligt
jag lider ju dessutom av depression och social fobi sedan barndomen
men med era ord så gör det at jag orkar kolla framåt och inte bakåt

Quattro_mannen
Moderator Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland
Lör 02 mar 2013 17:11 Svara med citat
Kämpa på me livet !! Hoppas det löser sig med kärleken.
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 02 mar 2013 17:42 Svara med citat
är starkt jobbat o gå ut offentligt de ger ja en stor eloge till är inte många som öppet vågar visa dom mår dåligt o ang kärleken ja där säger ja bara ta kontakt me henne vem vet va som händer men e bättre att veta än att gå i ovisshet oavsett va som händer en sak mindre att ha ångest över lixom

kan säga de tog mej tio år att erkänna utåt om mina psykiska problem totalkrashade psykiskt för 13 år sen gick sjukskriven 8 år pga deppresion och social fobi men efter ha gått åtskilliga terapier så har fobin o deppresionen minskat men e först för tre år sen ja kunde gå ut öppet ja lider av deppresion förlorade nästan alla vänner i den svängen ja va sjukskriven men idag har ja mina gamla riktiga vänner kvar samt fått nya vänner månge genom terapigrupper o liknande har ett fast jobb o nytt liv trots ja forfarande har mina svackor o går ner mej i deppresion

så keep it up efter regn kommer solsken även om regnet kan kännas vara i evighet så förr eller senare kommer solen

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Lör 02 mar 2013 18:56 Svara med citat
Nu kommer lite verkligehet som en käftsmäll men..

En gång slut, ALLTID SLUT! (undertecknat SAM)

Sluta gräva och söka i de förflutna

De finns så många brudar där ute som är ute just kärlek, dom brukar säga " De finns inga vettiga killar"

Jorå, du är en av dom Wink

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
ivanhoe81
Lör 02 mar 2013 20:09 Svara med citat
Sam skrev:
Nu kommer lite verkligehet som en käftsmäll men..

En gång slut, ALLTID SLUT! (undertecknat SAM)

Sluta gräva och söka i de förflutna

De finns så många brudar där ute som är ute just kärlek, dom brukar säga " De finns inga vettiga killar"

Jorå, du är en av dom Wink

jaså en kompis till mig var ihop med en kille sedan gjorde de slut träffades några år efteråt och nu är de gifta och har barn så hur fungerar det med "en gång slut alltid slut" där, sedan har stort sett alla sagt att jag ska ta kontakt med henne för att se hur det kan utvecklas
denna meningen fick jag av en tjejkompis igår som jag inte har träffat på år och dag

Jag tycker att du ska ta kontakt med henne, om kärleken inte har dött ut från din sida så kanske inte hennes kärlek heller har dött ut?

jag undrar vart de brudarna är för varje som jag har träffat eller som har sett kort på mig eller som har pratat med mig har alltid sagt enav dessa meningar "du är inte min typ" "nej dej vill jag aldrig träffa" " du är så ful att tillochmed en snigel är fin att titta på" etc etc etc det är det enda som jag har hört sedan jag det tog slut, det finns ju ingen annan verkar det som bara på 1,5 år så varsumman på tjejer som sa så 96st för jag började dra ett streck för varje nobbning av tjejer
även om jag är vettig kille så verkar det inte finnas några vettiga tjejer där jag bor snart är det väl bara kvar att leta i rännstenen och i soptunnorna kvar för jag flyttar inte kan jag säga då jdenna hålan är enda stället som jag får den hjälp som jag behöver
jag letar inte bara där jag bor utan på datingsajter med en viss omkrets men när alla säger att jag inte är deras typ etc
de flesta verkar vilja ha långa smala killar med långt hår och tatueringar eller somvill utnytja en så att de får allt av dem (alla som jag varit ihop med efter första tjejen har velat hat det ena efter det andra trots att jag inte hat råd till mat eller så har de ljugit och varit otrogna etc
så jag tittar hellre bakåt till den tiden då jag fick mer tillbaka än vad jag gav än framåt där jag blir kallad för monster eller blir utnyttjad

men den som hittar en vettig tjej som bor max 12-13 mil från årjäng i värmland kan ju tipsa om det, för jag har gett upp, jag går ju aldrig ut på krogen, jag är för blyg att gå fram till någon som jag aldrig pratat med tidigare, datingsajterna ger mig inget verkar det som mer än att jag får dåligt självförtroende
denna tjejen träfade jag genom att jag chattade på aftonbladet chatt och fick hennes e-postadress sedan hemadress och mobilnr, men idag finns det ju inget bra chattställe som inte kostar pengar då jag lever på 500kr i veckan till mat, djuren och bilhobbyn etc så har jag inte råd att betala något chattställe

sedan är jag lite kräsen när det gäller tjejer med tyvärr, gärna som är sådana som gärna går i jeans och tröja, sådana som kan gilla sådant som jag gillar och absolut ingen sport som hockey, fotboll etc, helst inget smink i ansiktetdå jag mest tycker om naturliga tjejer (plus att jag lätt kan spy av det då jag verkar vara överkänslig mot något där) och gärna en tjej som inte räds åt att bli skitig under naglarna
visst jag kan strunta i några saker men jag måste ju trivas tillsammans med tjejen, inte som en tjej som stötte på mig då jag var 15 år gick i kortkort kjol och tajta kläder och mer smink än en clown och för stora meloner (ja jag vet att jag går emot det som de flesta killar gillar men det är jag det) (sedan visste jag även att hon brukade byta kille som andra byter kalsonger)
men det största kravet på en tjej som ska passa mig är att det ska vara ett långvarigt och seriöst förhållande

ursäkta om jag låter sur och grinig men jag har fått ett telefonsamtal från ett skyddat nr igen (och jag förstår inte hur den personen har kommit över mitt nr då knappt någon har det plus att det är ett hemligt nr) med samma gamla hot som jag har haft sedan jag var 17 års tid och det gör att jag mår dåligt igen och allt och polisen gör inget trots att de fått exakta klockslaget etc utan de säger direkt till mig att de inte kollar upp sådant pga att de sakner resurcer

ivanhoe81
Lör 02 mar 2013 20:18 Svara med citat
darkien skrev:
är starkt jobbat o gå ut offentligt de ger ja en stor eloge till är inte många som öppet vågar visa dom mår dåligt o ang kärleken ja där säger ja bara ta kontakt me henne vem vet va som händer men e bättre att veta än att gå i ovisshet oavsett va som händer en sak mindre att ha ångest över lixom

kan säga de tog mej tio år att erkänna utåt om mina psykiska problem totalkrashade psykiskt för 13 år sen gick sjukskriven 8 år pga deppresion och social fobi men efter ha gått åtskilliga terapier så har fobin o deppresionen minskat men e först för tre år sen ja kunde gå ut öppet ja lider av deppresion förlorade nästan alla vänner i den svängen ja va sjukskriven men idag har ja mina gamla riktiga vänner kvar samt fått nya vänner månge genom terapigrupper o liknande har ett fast jobb o nytt liv trots ja forfarande har mina svackor o går ner mej i deppresion

så keep it up efter regn kommer solsken även om regnet kan kännas vara i evighet så förr eller senare kommer solen

tack för de orden, jag har stort sett börjat klara gå ut först nu med mina problem etc
jag har stort sett hat en depressionssvacka som inte gått översedan det tog slut med den tjejen för 9,5 år sedan men försökt att tvinga undan det etc, jag har aldrig varit i tipptopp form etc
jag humör kanske ligger på max75% innan jag faller ner igen, men sedan jag började bli öppen om mina problem så härdar jag ut mer och orkar stå emot mer etc
det som gör att jag mår som mest dåligt är mitt humör jag känner att det inte är en del av mig men jag har oftast klarat hålla kontrollen över den, men det senaste tiden så får jag blackouter och tappar kontrollen
omnätterna drömmer jag att jag tittar på mig själv men inte i en spegel utan på en annan del av mig med djävulshorn, svans, huggtänder och brinnande ögon så det är det som jag kämpar mot just nu
det är precis som om mitt psyke försöker dela upp mig i 2 olika delar men det är svårt att förklara
kommer äntligen att få börja med ny medicin på måndag efter en kamp mot läkaren på psykologiavdelningen som varat i ca 7 eller 8 månaders tid så vifår se hur det går med den nya medicinen om den ger mig mer tyrka i kampen mot mig själv så att jag klarar trycka ner ilskan och styrkan som kommer då långt in i mig själv igen

lejon74
Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg
Lör 02 mar 2013 20:31 Svara med citat
Hade nog, om du känner starkt för det, provat att ta en titt hos den gamla tjejen, kanske när du mår lite bättre eller prova lite försiktigt med ett sms te.x

-men det är Du som avgör det, gillade bara inte inlägget om att det är slut när man gjort slut 1gång, det vet man väl inte för än man provat...

/Joakim
ivanhoe81
Lör 02 mar 2013 21:51 Svara med citat
Ja man ska ju testa anser jag, mendet får ju bli försiktigt och när jag mår bättre
det kanju gå bra då vi skiljdes somvänner med en kram och att vi önskade varandra lycka till i livet

orsaken att det mest tog slut då var pga att jag var ganska omogen och ör envis att lyssna på andra förslag, nu kan jag för det mesta sitta ner och lyssna och säga ex jag gillar det inte men det går att göra ett test ändå
men jag var mycket omogen då pga att under min uppväxt var jag bortskämd och behövde aldrig ta ansvar för saker etc
men jag har ju tagit tag i den delen, nu är det mest ilskedelen som jag försöker bearbeta med som jag bara har tryckt ner imig förr

men sedan så måste jag även reda ut detta med känslorna för jag vet att jag inte klarar gå vidare i livet om jag inte kan släppa den första tjejen etc
jag hade en bra tjej men pga att mitt hjärta inte släppte henne inpå mig så blev det bara skit av det och bråk om allt resten av tjejerna har varit otrogna och utnytjat mig etc, sedan alla dåliga kommentarer somjag har varit med om förut etc

ivanhoe81
Tis 05 mar 2013 11:50 Svara med citat
Har hittet en sak som gör mig lycklig och gör att jag klarar se framåt speciellt i 113 dagar till

biopremiären av "man of steel"

den nya filmen av superman i den får vi lära känna en ung Clark Kent, som bland annat räddar sina klasskamrater från att drunkna - därmed tvingas han också avslöja sina extraordinära krafter.
- Min son satt inne i bussen. Han såg vad Clark gjorde, säger en mamma upprört.
Kevin Costner, som spelar Jonathan Kent (adoptivfar till Clark), påtalar därför vikten av att hålla den utomjordiska styrkan dold.
- Du måste hålla den sidan av dig själv hemlig,

om niinte redan har förstått det så är jag en fan av superhjältar etc, de får mig att leva mig ini deras liv när man ser de filmerna och att man glömmer sina egna problem ett bra tag speciellt de dagar som hjärnan spelar upp filmen om och om igen

lejon74
Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg
Tis 05 mar 2013 12:39 Svara med citat
Ja att Kevin Costner är med bådar gott, det är sällan han har varit med i dåliga filmer/roller!

(den senaste spiderman/the amazing spiderman, vet jag inte om jag tyckte var bättre el sämre än 3:an, har för mig det ska komma en till av dom)
ivanhoe81
Tis 05 mar 2013 14:56 Svara med citat
Det kommer ingen mer efter den gamla spiderman triologin de hade ju material till 6st filmer totalt men den som spelade spindelmannen/peter parker och även den som spelade mary jane hoppade ju av

i de 3 första ilmerna så var det ju Tobey Maguire som var spiderman
i den nya är det Andrew Garfield som är spiderman

den nya är ju mer baserad på serietidningen ju då han var tvungen att göra egna nätskjutare, sedan var han ihop med gwen stacy innan att hon dog och han sörjde och stötte bort mary jane etc
längtar tills den planerade uppföljaren ska komma av den serien
the amazing spiderman 2 2014, det är planerat att komma 3 filmer i denna serie men om det blir 3 filmer eller ej det vet man ju aldrig

när det handlar om spiderman så är det ett ämne som jag kan rejält, jag samlar på den svenska utgåvan av serietidningen
har dessa år kompletta av serietidningarna

förelag atlantic 1978-1984
1984 komplett

förelag marvelklubben 1984-1999
kompletta år
1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1993, 1998, 1999

förelag egmont (även om det var ett annat bolag med ett tag där) då tidningen bytte namn från spindelmannen till spiderman 1999- dagens datum
har precis alla tidningar här totalt 137 st tidningar än så länge

fanns ju även en tidigare förelag som kallades för red clown som hade tidningarna mellan 1974-1975 osäker på om det var då som tidningen kallades för spindeln eller ej

hur som helst, historierna om superhjältar får mig att se ett ljus, de ger mig enstyrka att orka med livet etc
ävenom det bara är påhittade saker så har jag använt tidningarna och filmerna till att rymma bort från verkliga världen ett tag och gå in i fantasins värld som man kan säga

vissa anser att jag är för gammal för serietidningar och superhjältar när jag är 32 år gammal men jag behöver dem som jag uttrycker mig

de får mig tillbaka till den tiden då man inte har något ansvar, ingen stress av vuxenlivet då enda beslutet att besluta var om man skulle springa barfota i gräset eller ej, alltså den tiden innan allt jobbiga började

det cirkulerar en bra text på facebook just nu som jag önskar att man kunde klara av att göra, en text som är så bra och sann

ni får ursäkta om jag bara babblar på men jag gör hellre det än att klagar på allting

när jag babblar på är det ett tecken på att jag mår bra för tillfället
när jag beklagar mig och klagar på allt så mår jag skitdåligt

men jag kan hålla med om det med kevin costner han har inte gjort några dåliga filmer som jag vet om

ivanhoe81
Tis 05 mar 2013 15:09 Svara med citat
Lite info om the amazing spider.man 2 som kommer ut 2014

Peter Parker lever ett hektiskt liv. Han har fullt upp med att ta ut skurkar som Spider-Man och spendera tid med sin älskade Gwen. Sista dagen på high school kan inte komma fort nog. Han minns sitt löfte till Gwens far om att skydda henne genom att hålla sig borta, men det är ett löfte han inte kan hålla.

Allt förändras för Peter när en ny fiende, Electro, dyker upp och en gammal vän, Harry Osborn, återvänder, och Peter upptäcker nya ledtrådar till sitt förflutna.

Rollista (i urval) [redigera]

Andrew Garfield – Peter Parker / Spider-Man
Emma Stone – Gwen Stacy
Jamie Foxx – Max Dillon / Electro
Dane DeHaan – Harry Osborn
Shailene Woodley – Mary Jane Watson
Paul Giamatti – Aleksei Sytsevich / The Rhino
Martin Sheen – Ben Parker
Sally Field – May Parker
Chris Cooper – Norman Osborn

sedanärdet även prat på att skurken mysterio kommer vara med etc

ypzilon
Golf 1 swallowtail Ort: Göteborg
Tis 05 mar 2013 19:05 Svara med citat
Den som säger att man blir för gammal för serietidningar har nog bara läst Kalle Anka & Co och Bamse. Regular Smiley
Själv har jag alla nummer av Bacon & Ägg samt Herman Hedning. Plus ca 300st Kalle Ankas pocket (stor skillnad mot Kalle Anka & Co).

/Ted Duell
VW Golf -75
ivanhoe81
Tis 05 mar 2013 19:27 Svara med citat
ypzilon skrev:
Den som säger att man blir för gammal för serietidningar har nog bara läst Kalle Anka & Co och Bamse. Regular Smiley
Själv har jag alla nummer av Bacon & Ägg samt Herman Hedning. Plus ca 300st Kalle Ankas pocket (stor skillnad mot Kalle Anka & Co).

håller med dig om det, jag anser inte att jag är för gammal för det trots att det är en släkting som säger det (min egna mor)
jag anser ju att man ska ha kvar sitt barnasinne så länge det går för jag vill inte bli som min mor som inte kan se något roligt i någonting och bara gnäller etc
sedan blir ju gamla tidningar ett värde med speciellt som jag förvarar dem, varje år insatt i pärm i plastfickor i nummerföljd även om det inte är rätt sorts plastfickor utan sådana som man köper i affärn med ett A4 papper i och ett nr på varje sida alltså 2 nr i varje plastficka
sedan är det några nr som är extremt slitna pga att jag har läst dem om och om igen när jag var yngre då jag stort sett bara var 10 år gammal etc

ReD-
Golf 5 2.0 TDI -04 Ort: Mariestad
Ons 06 mar 2013 12:08 Svara med citat
Som nämnt tidigare.

Man lever bara EN gång!.

Är inte rätt person att fördjupa mig i detta med då jag har problem att binda mig osv, Men om du känner för den tjejen du pratat om varför inte lämna ett litet sms och försöka få en liten dialog och känna på det. Man vet ju aldrig, kan ju blir något bra, kan bli något mindre bra, Men då vet du iaf att du har gett det ett försök och i värsta fall kanske det underlättar att bara veta att du har försökt!.
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 06 mar 2013 12:25 Svara med citat
ivanhoe81 skrev:
håller med dig om det, jag anser inte att jag är för gammal för det trots att det är en släkting som säger det (min egna mor)
jag anser ju att man ska ha kvar sitt barnasinne så länge det går för jag vill inte bli som min mor som inte kan se något roligt i någonting och bara gnäller etc
sedan blir ju gamla tidningar ett värde med speciellt som jag förvarar dem, varje år insatt i pärm i plastfickor i nummerföljd även om det inte är rätt sorts plastfickor utan sådana som man köper i affärn med ett A4 papper i och ett nr på varje sida alltså 2 nr i varje plastficka
sedan är det några nr som är extremt slitna pga att jag har läst dem om och om igen när jag var yngre då jag stort sett bara var 10 år gammal etc

vänta nu man blir ALDRIG för gammal för serietidningar eller tecknade filmer typ tom o jerry Wink
o sen barnasinnet har alla karlar kvar hela livet skillnade e bara priset på leksakerna Wink e bara fråga min kärring Razz varenda ggn ja kommer hem eld o lågor över nått nytt motordrivet objekt (läs leksak) får man höra "du e ju värre än en femåring på julafton" sen kommer de obligatoriska "o för de andra vad F-N ska du ha den där till? och vart ska du ha den där då är nog skit på gården....." Laughing Laughing Laughing Laughing

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
ivanhoe81
Ons 06 mar 2013 12:35 Svara med citat
ReD- skrev:
Som nämnt tidigare.

Man lever bara EN gång!.

Är inte rätt person att fördjupa mig i detta med då jag har problem att binda mig osv, Men om du känner för den tjejen du pratat om varför inte lämna ett litet sms och försöka få en liten dialog och känna på det. Man vet ju aldrig, kan ju blir något bra, kan bli något mindre bra, Men då vet du iaf att du har gett det ett försök och i värsta fall kanske det underlättar att bara veta att du har försökt!.

jag har skickat ett brev till henne iallafall
som sagt man måste våga ta steget för att för att ha en chans som sagt, vill hon ha kontakt med mig så får jag ett svar vill hon inte det så hjälper det mig att bearbeta detta
men det är många som rekommenderat att kontakta henne som sagt, hittade en låda som verkligen inte gjorde det lättare heller att bearbeta det
en låda med hennes kärleksbrev, min förlovningsring etc etc, jag har ju sparat bilder och det mesta från det livet

en psykolog säger att hon tror att vi träffades för tidigt i livet och att vi var för omogna, utan vi skulle ha träffats på senare tid istället för då hade det hållit mellan oss

min hjärna har ju förträngt det mesta under min uppväxt men jag minns när jag såg henne första gången, minns när jag träffade henne på atonbladets chatt ett halvår senare utan att veta att det var hon
jag minns väldigt mycket av tiden med henne men livet före och efter minns jag inte mycket alls av

man säger ju att det finns en för alla och de flesta tror att hon var min andra halva

hoppas att det inte är förstört nu menjag kommer nöja mig med att vara vänner för ur vänskapen kan alltid kärlek växa sig upp igen

mår ju lite dåligt pga medicinen etc men det verkar vara på rätt väg igen för jag vill inte vara den stefan som jag var förut
en som tände till på minsta sak etc livet var så mycket bättre när medicinen verkade och hjälpte mig att ta bort de sakerna som tände min ilska, tråkigt att kroppen blivit immun mot dem just nu men det är på rätt väg iallafall

just nu är det bara några enstaka personer som klarar vara i närheten av mig, sådana som jag litar på extremt mycket, de kan fråsa till åt mig och höja tonen mot mig utan att min hjärna sätter igång, men kommer en som jag inte har förtroende för så tänder jag till direkt, det är det somjag behöver hjälp med
de som riktigt känner mig säger att min ilska det är inte jag utan det är min sjukdom etc

darkien skrev:
vänta nu man blir ALDRIG för gammal för serietidningar eller tecknade filmer typ tom o jerry Wink
o sen barnasinnet har alla karlar kvar hela livet skillnade e bara priset på leksakerna Wink e bara fråga min kärring Razz varenda ggn ja kommer hem eld o lågor över nått nytt motordrivet objekt (läs leksak) får man höra "du e ju värre än en femåring på julafton" sen kommer de obligatoriska "o för de andra vad F-N ska du ha den där till? och vart ska du ha den där då är nog skit på gården....." Laughing Laughing Laughing Laughing

ja det är ord som jag känner igen, det är som man säger, killar blir aldrig vuxna detär bara leksakerna som blir större och större Smile

glad att ni lyssnar och får mig att må bättre, jag har hållit så mycket inom mig genom åren som just nu börjar komma tillbaka

som ex läraren som jag hade mellan 3-6an han mobbade mig psykiskt (eller mig och en kompis) har fått höra orsaken till det och det berodde på att han hade köpt ett hus utomlands sedan kraschade marknaden för det men det är fel att låta det gå ut över eleverna, han hade en innan mig som han mobbade psykiskt men den elevens psykolog gick på honom och sa att han inte får hålla på så mot den personen så då gick han på mig och en annan istället som att säga till hela klassen som ex att nu ska vi se om stefan har lärt sig läxan högt och tydligt och när jag inte kunde den så klagade han öppet etc (var det någon annan så skrev han bara i en bok etc) kunde jag det bra så sa han att nu har han läst den ordentligt så nu ger vi honom en stor applåd för det etc

listan kan göras lång när det gäller saker som tryckt ner mig tidigare och som lever kvar och gör sig tillkänna när jag vill leva ett lyckligt liv

ivanhoe81
Fre 08 mar 2013 16:22 Svara med citat
Sådär efter lite "semester" hemifrån (åkte på onsdag kväll och kom hem för ca 1 timme sedan) så har jag fått besked om att chevrolet försäkring betalar skadan på min bil självrisken var inte så hög som några påstog (de sa 6-7000kr för det var det som de fick betala) jag kommer bara betala 4375kr inkl moms (önskar att jag hade sett registreringsnr på bilen som backade på mig för då hade jag sluppit betala ett öre)

sedan är jag 1200kr fattigare med då jag varit och köpt bildelar, nu har jag bara 500kr kvar att spara ihop till så att jag kan köpa det sista innan jag tar paus från handlandet (behöver pengar till annat med ju)

ivanhoe81
Ons 13 mar 2013 15:36 Svara med citat
Och idag är det mer negativt igen
jag hade uppfyllt min del i ett löfte men den som hade sagt det höll inte sin del etc
det var en som sa att när jag fått ny medicin så skulle jag få gå tillbaka, jag fick ny medicin förra måndagen men jag får fortfarande inte gå tillbaka, har lust att sluta med medicinen bara för det och börja ta den igen när han håller sin del av löftet

sedan är det krångel med en annan sak med etc allt går åt helvete för mig just nu ju

ivanhoe81
Fre 15 mar 2013 14:08 Svara med citat
Lite positivt idag då
enligt en av arbetsledarna som jag brukar träffa och dricka kaffe med så har den såkallade chefen börjat att leta efter ett ställe där jag ska kunna ha bilen ståendes och skruva på den som är mycket lugnare än ute på parkeringen hos mig
sedan sa han att när han har hittat en plats så kommer jag få den såkallade ersättningen som vi får på dagcenter med då jag skruvar på bilen (25kr för ½dag och 36kr för heldag dåligt betalt jag vet men vi har ju även pengarna från försäkringskassan med ju, med bostadsbidraget och alla bidrag så har jag lite över 12000kr ut så jag ska inte klaga egentligen, men alla pengar tar ju slut varje månad med enligt den som sköter min ekonomi)

ivanhoe81
Tis 07 maj 2013 5:38 Svara med citat
Och igår fick jag bara negativa besked igen "chefen" på jobbet vill inte ha tillbaka mig då han hela tiden ändrar vilkor som jag ska uppfylla för att få komma tillbaka
igår lyckades en person lirka ut honom exakt det han tänkte ang mig och det är att hela tiden komma på något nytt som jag måste uppfylla inna jag får komma tillbaka tills att jag själv ger upp
han lovar saker men vill inte uppfylla dem etc
sedan märker jag ju på att alla undviker att prata med mig så jag ger upp, jag är på väg att göra mig av med allt nu pga att jag är på väg tillbaka dit som jag var sist som jag mådde så här dåligt då jag inte gick utanför dörren på 9 månaders tid etc

KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik
Ons 08 maj 2013 10:13 Svara med citat
darkien skrev:

Där håller jag med, iblad när man får vissa kanaler gratis i en månad eller vecka, t ex cartoon network så ser jag på tom o jerry så mkt jag kan. Det var det roligaste jag såg på när jag var liten och det är lika roligt fortfarande. Ser ju faktiskt på family guy oxå om jag kan och det är minst lika roligt sen är jag intresserad av modellbilar och rc. Det är inget som har utvecklats till en stor hobby men kul är det och när man är på nån modellmässa så går man runt där gladare än en femåring på julafton Smile
ivanhoe81
Ons 08 maj 2013 10:16 Svara med citat
KINGEN skrev:
Där håller jag med, iblad när man får vissa kanaler gratis i en månad eller vecka, t ex cartoon network så ser jag på tom o jerry så mkt jag kan. Det var det roligaste jag såg på när jag var liten och det är lika roligt fortfarande. Ser ju faktiskt på family guy oxå om jag kan och det är minst lika roligt sen är jag intresserad av modellbilar och rc. Det är inget som har utvecklats till en stor hobby men kul är det och när man är på nån modellmässa så går man runt där gladare än en femåring på julafton Smile

håller med man blir aldrig för vuxen när det gäller tecknat även om vissa anser det (som min mor etc)
jag samlar ju på småbilar med eller rättare sagt några modellbilar som jag kan få plats med i en hylla

candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Ons 08 maj 2013 11:24 Svara med citat
ivanhoe81 skrev:
jag samlar ju på småbilar med eller rättare sagt några modellbilar som jag kan få plats med i en hylla

Samlar du på småbilar, hahahaha Laughing

Bara skämtar, det är ju riktigt coolt. Några speciella bilmärken eller modeller?
Sida 1, 2  >