Emilius
Golf 2 1.6, 1.8, Caddy Mk1 Ort: Västerås |
| Fre 01 feb 2013 17:23 |
|
| RobertN skrev: | Tack Smurfen, äntligen nån som förstår!
Emilius: Jag Jari aldrig påstått att en gammal golf med rostad huv, taktäcke osv. Är tyskstuk.. Du drar egna slutsatser |
Har jag påstått att du påstått det?
|
|
Viinikka
Golf 4 Variant Ort: Trollhättan |
|
RobertN
Caddy GT -91 Ort: Eskilstuna |
| Fre 01 feb 2013 21:43 |
|
| Emilius skrev: | | Har jag påstått att du påstått det? |
"Men visst, kör hårt, lägg ut tusen bilder på Golfar med rostad huv, gula lysen, takräcke och gröna originalplåtisar så går garanterat hemsidan hem i Sverige. Landet som ligger efter med det mesta. "
Det där tolkar jag som att du verkar tro att jag tycker det och att jag ska göra en sida med tusen bilder på såna.
Men jag vet vad Tyskstuk är och för mig är det fortfarande någonting som finns även om det har "bytt namn", att säga att tyskstuk inte finns är som att säga att germanlook och eurolook/style inte finns .
|
|
Emilius
| Lör 02 feb 2013 2:33 |
|
| RobertN skrev: | "Men visst, kör hårt, lägg ut tusen bilder på Golfar med rostad huv, gula lysen, takräcke och gröna originalplåtisar så går garanterat hemsidan hem i Sverige. Landet som ligger efter med det mesta. "
Det där tolkar jag som att du verkar tro att jag tycker det och att jag ska göra en sida med tusen bilder på såna.
Men jag vet vad Tyskstuk är och för mig är det fortfarande någonting som finns även om det har "bytt namn", att säga att tyskstuk inte finns är som att säga att germanlook och eurolook/style inte finns . |
Men ser du inte skillnaden på orden "tyskstuk" och "germanlook"?
De slutar båda på samma bokstav och ungefär där slutar liknelserna.
|
|
Emilius
|
Hägglund
Donator 25
Golf 5 2006 Ort: Örnsköldsvik |
|
Viinikka
| Lör 02 feb 2013 11:26 |
|
Jo, det där är ju dagens tyskstuk!
Mina egna bilar är sänkta osv och kallar dom tyskstukade.
Men senaste tiden har jag bara börjat säga stukad, för om man pratar tyskstuk idag så är det rostad hiv och massa stickers..
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Lör 02 feb 2013 12:24 |
|
| Emilius skrev: | Alla 740 med rostad huv är också tyskstuk enligt vissa.
Tyskstuk är ett plojnamn påhittat av John och Jens, inte mitt fel att halva Sverige tagit till sig det som namnet på en stil. |
Du har helt fel. Jag har hållit på med tyskstuk (och det har hetat det hela tiden) långt innan deras sida ens var påtänkt.
När man fortfarande talade på icq ( googla om ni inte vet vad det är) och man surfade på 56 K modem för det fanns inget snabbare.Så lite synd att du och kanske fler tror att dom var först. Även om folk tror att klistermärken och rostiga saker är tyskstuk (Blir inte rat för att man rostar saker heller) så kan inte jag hjälpa det. Kan heller inte hjälpa dom som röstar på kalle-ankapartiet eller tror att bankrån är okay. Men som jag skrivit tidigare så kanske det är 3st i Sverige som faktiskt platsar fullt ut i kategorin tyskstuk. Som sagt om ni ens vet vad det egentligen är.
|
|
Viinikka
|
kanal_digital
Golf 2 lågmilare Ort: Ystad |
|
lejon74
Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg |
| Lör 02 feb 2013 21:15 |
|
Euro, du menar ewroh zonen (haha) ja en evro golf e väl alrig fel
-men personligen skulle jag föredra en svenskstukad 240tic med säg 5-700hkr i berget alt. alu. v8a i
|
|
Emilius
| Lör 02 feb 2013 21:29 |
|
| Smurfen skrev: | Du har helt fel. Jag har hållit på med tyskstuk (och det har hetat det hela tiden) långt innan deras sida ens var påtänkt.
När man fortfarande talade på icq ( googla om ni inte vet vad det är) och man surfade på 56 K modem för det fanns inget snabbare.Så lite synd att du och kanske fler tror att dom var först. Även om folk tror att klistermärken och rostiga saker är tyskstuk (Blir inte rat för att man rostar saker heller) så kan inte jag hjälpa det. Kan heller inte hjälpa dom som röstar på kalle-ankapartiet eller tror att bankrån är okay. Men som jag skrivit tidigare så kanske det är 3st i Sverige som faktiskt platsar fullt ut i kategorin tyskstuk. Som sagt om ni ens vet vad det egentligen är. |
Jag räknar inte med det som 4st i Sverige satt och diskuterade 1996, det har inget med saken att göra.
Jag pratar om tyskstuk som rörelse idag.
|
|
Gullideckel
Donator 50
Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm |
| Lör 02 feb 2013 21:56 |
|
| lejon74 skrev: | Euro, du menar ewroh zonen (haha) ja en evro golf e väl alrig fel
-men personligen skulle jag föredra en svenskstukad 240tic med säg 5-700hkr i berget alt. alu. v8a i
 |
Intressant att du tar upp "svenskstuk".
Receptet på Svenskstuk lyder enligt mig:
Svensktillverkat ( möjligen en Ford)
Extremt med hästkrafter( inte alltid bevisade)
Reportage i Bilsport
Garagelack där man dragit över fälgarna i samma färg när man ändå håller på
Husvagnsdämpare från Biltema
Fjädrar kapade ett eller två varv
Mörkaste solfilmen runt om
Lustigt nog var de i just Bilsport som jag första gången (ca 95)kom i kontakt med en annan stil då några tyskar visade upp en extremt sänkt gammal 70 tals kadett med perfekt lack och grymt breda 13 tummare (18-19 var annars målet då).Tror de var från en mässa typ Essen.
|
|
lejon74
| Lör 02 feb 2013 22:07 |
|
Jo men visst !
a fast en fård vet jag inte finns fina såna med, men det finns fräcka vovlo med, som den amazonen som va med i biltokig på svt, med " i eat supras för lunch" präntat på vent.kåpan. -med tanke på hur den gick, är det säkert möjligt att många av dom mest maxade supror får se upp vid möte en sen lunch.
Går att få mkt äkta effekt ur en gammal volvo maskin(t5) om man bara lägger en halvmiljon sådär på motorbygget.
-men slår de mesta i kultfaktor, vem höjer inte på ögonbrynen om en amazon kombi drar om en ferrari o lambo som gör sitt yttersta... (vet gammalt koncept, men gilla de endå)
|
|
Gullideckel
Donator 50
| Lör 02 feb 2013 22:15 |
|
Du är långt i från ensam. Dessa byggen brukar ju dyka upp i nätbilagorna till Aftonbladet eller Expressen ( minns inte eller är de båda?).
Är väl halvt finansierade av Volvo också. Får uppfattningen att dessa reportage är rena klickmonstrer.
|
|
Gullideckel
Donator 50
| Lör 02 feb 2013 22:19 |
|
| Dubbel
|
|
lejon74
| Lör 02 feb 2013 22:20 |
|
Jojo, men man kan gilla byggena fö de..
-helt ointr. av reklam, media, pengars något,,,,ojämna fördelningslåda i samhället
-samt profitörer som enbart försöker klascha sig in på ovan nämda lista, till pris av vilket som, för dom.
|
|
Gullideckel
Donator 50
| Lör 02 feb 2013 22:40 |
|
| lejon74 skrev: | Jojo, men man kan gilla byggena fö de..
-helt ointr. av reklam, media, pengars något,,,,ojämna fördelningslåda i samhället(universum...))
-samt profitörer som enbart försöker klascha sig in på ovan nämda lista, till pris, av vilket som för dom (går väl även att härleda till vad jag började i tråden med...) |
Yes och du är inte ensam folk i detta land avgudar svenskstuk kanske inte så märkligt men kan nog bli mitt svar till trådskaparens ursprungsfråga.
|
|
Gullideckel
Donator 50
| Lör 02 feb 2013 22:40 |
|
| Dubbel
|
|
lejon74
| Lör 02 feb 2013 22:55 |
|
Jojjo...
men det finns mkt bra grejer med, typ google, har ingen reklam vad jag sett direkt men erbjuder ändå en rätt vettig tjänst för oss.
-men te.x facebook är ju ett riktigt luftslott,, bra tjänst som är mkt användbar och till stor nytta och nöje både socialt, arbete och för företag...
-och den kostar ju,,,inget..
-men nästa gång du är å tittar efter nya skor så går du direkt till Reebok hyllan (bara föratt du sett dom på facebook) rena flaxett att zuckenbuerg hamna där han gjorde inget annat, och så kommer det va med alla nya innovationer! som det alltid varit, den som är först med allt som SLÅR igenom(lyckas) blir multum belönad men det e bara slumpen eller en tro på nåt/tur, många jobba lika hårt på sånt som inte blir nåt, det har kommit mkt bilen flyget kulsprutan, det kommer komma mkt mkt mer nya grejer som vi inte ens vet vad det är eller handlar om, eller ens vet finns, för det gör det ju inte...
google är ju mer personligt baserat, om jag söker efter puma sweden ((allstå jag vill köpa puma skor i sverige) så har jag själv valt att hitta det oavsett annonsörers plats på google listan = självvalt.
-om jag vill hitta jossan34 på facebook får jag adidas i hjärnan på köpet, liksom...
-skillnad för mig iaf...så gratis e de inte, kpmmer vi fatta om många år från nu...
-bara en tanke, ursäkta Off topic
|
|
Static35
Golf 2 1,8-90 Ort: Helsingborg |
|
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik |
|
onk
Golf 3 Ort: Västervik |
| Tor 14 feb 2013 14:16 |
|
Tyskstuk.
|
|
Pose1337
VW Jetta Ort: Vänersborg |
| Tor 28 feb 2013 21:00 |
|
| Emilius skrev: | Jo, Tyskstuk.de startade trenden med att benämna bilar som har en blandning av eurolook och stance som "tyskstuk"
Ja, eurolook fanns långt innan men nu är det något annat vi pratar om.
Att de ändrade namnet på sin hemsida hör i allra högsta grad hit, då folk iochmed att kalla sina bilar för tyskstukade hänvisar till en hemsida som inte längre existerar.
Men visst, kör hårt, lägg ut tusen bilder på Golfar med rostad huv, gula lysen, takräcke och gröna originalplåtisar så går garanterat hemsidan hem i Sverige. Landet som ligger efter med det mesta. |
När min far hade bilfirma mellan åren -97 till -02 fanns även begreppet tyskstuk på bilar han hämtade , fanns verkligen "tyskstuk.de" då ?
|
|
Emilius
| Fre 01 mar 2013 0:48 |
|
| Pose1337 skrev: | | När min far hade bilfirma mellan åren -97 till -02 fanns även begreppet tyskstuk på bilar han hämtade , fanns verkligen "tyskstuk.de" då ? |
Stod det skrivet på bilarna?
För rörelsen "tyskstuk" fanns inte då.
|
|
freddan84
Passat 7 TDI 4-motion Ort: Vansbro |
| Fre 01 mar 2013 7:39 |
|
En pionjär i sverige när det gäller att tyskstuka (eller vad man nu vill Kalla det) sin bil är ju Mattias Johlsson med sin dub sofine, när många fortfarande tyckte att "ju större fälgar desto häftigare" å allt vad det innbär... så hade han redan hållt på med den där tyskstuksgrejen ett tag. VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
|
|
Pose1337
VW Jetta Ort: Vänersborg |
| Fre 01 mar 2013 7:42 |
|
| Emilius skrev: | Stod det skrivet på bilarna?
För rörelsen "tyskstuk" fanns inte då. |
Nej men kunderna tyckte att det va snyggt med "tyskstuk", frågade om det va på väg någon "tyskstukad" bil för leverans m.m m.m
Har flera bilder på bilar som folk då kallade "tyskstuk" iallafall
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Fre 01 mar 2013 18:44 |
|
| freddan84 skrev: | | En pionjär i sverige när det gäller att tyskstuka (eller vad man nu vill Kalla det) sin bil är ju Mattias Johlsson med sin dub sofine, när många fortfarande tyckte att "ju större fälgar desto häftigare" å allt vad det innbär... så hade han redan hållt på med den där tyskstuksgrejen ett tag. |
Ja det var tider det.... Den var inte alls tokig.... Undra hur den mår idag.
|
|
Sjodin
Golf 2 Ort: Lund |
|