Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm |
| Ons 14 feb 2007 15:13 |
|
Ja det låter som en skonsam metod att avvliva dem på! Har du haft några andra intressanta djur!
Tjusig katt ovan! Eller hur?!
|
|
Skorpan
Golf 3 GL-93 Ort: Åmot |
| Ons 14 feb 2007 21:34 |
|
Dem är jätte läckra, ger säkert stora rubriker i tidningarna "rovdjur sett i bostads område"!! TAG har bra smak han!
Har inte haft några jätte intressanta djur du vet dem vanliga! vattensköldpaddor, malaviciklider, dansmöss, pandahamstrar, guldhamster, kanin, skäggagam, burmakatt, birmakatt, perserkatt, bondkatt:) schäfrar en från hunskolan i sollefteå som skulle bli ledarhund och en fd väktarhund som blivit misshandlad han hatade alla utom mig.
blivit ett gäng under åren.. och så frallorna frazze och Roger då förståss! kika hå hans senaste valpar www.lufsenburg.se
Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
|
|
Snövit
| Ons 14 feb 2007 23:27 |
|
| Skorpan skrev: | Dem är jätte läckra, ger säkert stora rubriker i tidningarna "rovdjur sett i bostads område"!! TAG har bra smak han!
Har inte haft några jätte intressanta djur du vet dem vanliga! vattensköldpaddor, malaviciklider, dansmöss, pandahamstrar, guldhamster, kanin, skäggagam, burmakatt, birmakatt, perserkatt, bondkatt:) schäfrar en från hunskolan i sollefteå som skulle bli ledarhund och en fd väktarhund som blivit misshandlad han hatade alla utom mig.
blivit ett gäng under åren.. och så frallorna frazze och Roger då förståss! kika hå hans senaste valpar www.lufsenburg.se |
Vadå inget särskilt Vattensköldpaddor, pandahamstrar, dansmöss, Skäggam?!?!Ja, TAG har god smak!.
God Natt
MVH
Ludvig
|
|
Skorpan
| Tor 15 feb 2007 2:44 |
|
Det hade låtit lite mer intressant om det var en tolvfotad neon groda, en trebent dromedar, en grobbian apa och en zebra med lila ränder???!
Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
|
|
Snövit
| Tor 15 feb 2007 8:17 |
|
| Skorpan skrev: | Det hade låtit lite mer intressant om det var en tolvfotad neon groda, en trebent dromedar, en grobbian apa och en zebra med lila ränder???!
 |
Jo det är sant, men i alla fall! Jag har aldrig haft ovanliga katter, hamstrar m.m. så för mig låter det lite häftigt!
MVH
Ludvig
|
|
Skorpan
| Fre 16 feb 2007 1:47 |
|
Hur man än vrider och vänder är hundar och katter dem enda som ger uppskattning tillbaka!
Bland katterna var burman den mest utmärkande.. hon sov alltid i sängen med huvudet på kudden och täcket en bit upp så framtassarna stack upp...
hade iof en kråkunge ett tag men det var ett dygnetrunt jobb, förstår inte hur kråkmamman orkar!
Vad har du haft för husdjur ? mvh /therece
|
|
Snövit
| Fre 16 feb 2007 5:09 |
|
| Skorpan skrev: | Hur man än vrider och vänder är hundar och katter dem enda som ger uppskattning tillbaka!
Bland katterna var burman den mest utmärkande.. hon sov alltid i sängen med huvudet på kudden och täcket en bit upp så framtassarna stack upp...
hade iof en kråkunge ett tag men det var ett dygnetrunt jobb, förstår inte hur kråkmamman orkar!
Vad har du haft för husdjur ? mvh /therece |
Hej Therece
Mina föräldrar, (som f.ö. inte lever längre), mina syskon och jag har alltid gillat djur, så det har blivit 2 "Frallor", 4 strävhåriga jakttaxar, tre labradorer, en tysk jaktterier och Leka. Under min uppväxt hade vi katter också Under min senare uppväxt hade mina föräldrar två av taxarna. Sedan har vi haft frigående höns, grisar och får.
En sak kan jag i alla fall konstatera att du Therece är en sann djurvän! Jag har alltid gillat djur och fåglar, men kråkfåglar hör inte till mina favoriter....., men visst är det imponernande att kråkmamman håller ut!
Själv ser jag väldigt ofta ekorre som bor i en tall som står tre meter från köksfönstret. Sedan har jag två hackspettar som bor i ett träd utanför varadagsrumsfönstret.
Nej, nu, måste jag snabba mig, ska hinna framåt tillbaka till landet 12 mil bort före kl. 9 nu på morgonen. Tur att det är motorväg de första 11,8 milen förutom de fyra km som jag har ut till Essingeleden....
MVH
Ludvig
|
|
lill_pojken
Golf 2 GTI 16v Ort: Rydsgård |
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Fre 16 feb 2007 14:32 |
|
fan va häftigt! reptiler är soeta
|
|
Skorpan
| Mån 19 feb 2007 7:44 |
|
| Snövit skrev: | Hej Therece
Mina föräldrar, (som f.ö. inte lever längre), mina syskon och jag har alltid gillat djur, så det har blivit 2 "Frallor", 4 strävhåriga jakttaxar, tre labradorer, en tysk jaktterier och Leka. Under min uppväxt hade vi katter också Under min senare uppväxt hade mina föräldrar två av taxarna. Sedan har vi haft frigående höns, grisar och får.
En sak kan jag i alla fall konstatera att du Therece är en sann djurvän! Jag har alltid gillat djur och fåglar, men kråkfåglar hör inte till mina favoriter....., men visst är det imponernande att kråkmamman håller ut!
Själv ser jag väldigt ofta ekorre som bor i en tall som står tre meter från köksfönstret. Sedan har jag två hackspettar som bor i ett träd utanför varadagsrumsfönstret.
Nej, nu, måste jag snabba mig, ska hinna framåt tillbaka till landet 12 mil bort före kl. 9 nu på morgonen. Tur att det är motorväg de första 11,8 milen förutom de fyra km som jag har ut till Essingeleden....
MVH
Ludvig |
Låter som du nästan bor längre ut i obyggden än mig, eller är uppväxt längre ut!
glömmde föresten dem två nymfparakiterna (som pappa tröttnade på och släppte ut mitt i vintern) ... det var ett helt gäng hundar du haft må jag säga, har alla fått sova i sängen också ?
det blir trångt!
Nja nog går jag under namnet djurvänn men det beror lite på vilka djur det är, grodyngel och maskar har jag varit väldigt elak mot i yngre dagar, grhhmmm.
Får, vad gulligt det måste varit lite små skoj?
mvh /therece
|
|
Snövit
| Mån 19 feb 2007 13:20 |
|
[quote="Skorpan"]Låter som du nästan bor längre ut i obyggden än mig, eller är uppväxt längre ut!
glömmde föresten dem två nymfparakiterna (som pappa tröttnade på och släppte ut mitt i vintern) ... det var ett helt gäng hundar du haft må jag säga, har alla fått sova i sängen också ?
det blir trångt!
Nja nog går jag under namnet djurvänn men det beror lite på vilka djur det är, grodyngel och maskar har jag varit väldigt elak mot i yngre dagar, grhhmmm.
Får, vad gulligt det måste varit lite små skoj?
mvh /therece[/quote
Hej Therece!
Nej När jag får betämma, så får de inte vara i min säng. Leka gillar inte ens att ligga soffan! Jo, får är fina, men de vi hade var nog ovanligt korkade. Det där att du var elak mot maskar och grodyngel när du var liten har säket Sankte Per förlåtit vid det här laget. Synd om Parakiterna, men samtidigt kan jag förstå din far, för de för ett herrans liv, inte sant?
Se nedan vad jag har beställt idag!
MVH
Ludvig
|
|
Skorpan
| Ons 21 feb 2007 19:01 |
|
Jo, hoppas han förlåtit en något vårdslös hand med dem små krypen(sankte per)!
Fåglarna lät hela tiden, på gränsen till tinnitus, dessutom hyr vi ut nedervåningen till en körskola... svårt att plugga med två fåglar som sitter och tjuter!
Vad gjorde dem korkade fåren, eller var dem bara allmänt dumma?
mvh /therece
|
|
Snövit
| Ons 21 feb 2007 20:36 |
|
Sankte Per har säkert förlåtit dig! Annars skulle jag ochkså ligga risigt till. Jo mina kusiner hade en sådan som hette Trydon. Han skrek hemskt! Har du gått på den körskolan?! Nära i så fall!
De korkade fåren rymde och när vi skulle valla in dem så gick de åt motsatt håll. Fast värst var "Baggen Bernt", som anföll allt och alla utom tackkorna förståss! Jag fick nog när han försökte stånga ihjäl min då 3-åriga brorsdotter. Jag tog en halv nelson på honom och drog åt tills han började tugga fradga. Sedan rörde han varken mig eller min brorsdotter.
Vår granne råkade däremot illa ut! Han bad min bortreste bror att få avliva honom och det fick han tillstånd att göra! Också slutade "Baggen Bernt sina dagar på jorden och åkte till fårahimlien. En av mina andra bröder har några tackor kvar och de är mycket smartare! Så alla får är inte ...skallar!
MVH
Ludvig
|
|
Skorpan
| Tor 22 feb 2007 9:53 |
|
den griniga gammla gubben bernt passade nog bättre i middagsgrytan låter det som?
Otäckt med små barn inblandade...
Tycker dem lät ganska smarta ändå, skulle inte heller vilja stå instängd i en hage!
Tolknignsfråga ungefär som dem säger att Pudlar är smartaste hundarna då dem är lättlärda,,, men egentligen är dem ju bara dumma nog att lyda!!!!
ha det! /Therece
|
|
Snövit
| Tor 22 feb 2007 11:51 |
|
| Skorpan skrev: | den griniga gammla gubben bernt passade nog bättre i middagsgrytan låter det som?
Otäckt med små barn inblandade...
Tycker dem lät ganska smarta ändå, skulle inte heller vilja stå instängd i en hage!
Tolknignsfråga ungefär som dem säger att Pudlar är smartaste hundarna då dem är lättlärda,,, men egentligen är dem ju bara dumma nog att lyda!!!!
ha det! /Therece |
Han var väldigt seg som middagsmat. Jo, jag kan hålla med den där liknelsen. Min hund är nog smartare än pudeln!
Vi hörs!
MVH
Ludvig
|
|
Skorpan
| Tor 22 feb 2007 16:30 |
|
Det tror jag också hon är! och frallor är ju väldigt smarta;) ... bulldoggar står med på listan om dem mest dumma hundarna! roger vill inte ens hoppa upp i soffan själv utan ställer sig och piper tills man lyfter upp honom... och han kan deffinitivt hoppa men vet att jag tar upp honom efter ihärdigt tjatande.. smart va???? hehe
|
|
Snövit
| Tor 22 feb 2007 16:51 |
|
Jo han verkar vara en smart rackare!
Min hund får överhuvudaget inte vara någonstans i soffor eller sängar! Hon går aldrig självmant upp i någon av dem oh hoppar ned direkt när man tar upphenne i soffan eller sängen!
MVH
Ludvig
|
|
Skorpan
| Fre 23 feb 2007 12:09 |
|
Då slipper du en himmla massa hundhår i möblerna .. skönt att ha en hund som vet sin platts hemma! '
Sedan roger blev pappa så har han fått för sig att han är "the leader of the pack" och då får han minsan göra allt han vill!!! (nu i helgen ska vi para honom för tredje gången, om bara mobiltelefonerna fungerar för telia någon gång, har varit utan sändning sedan i tisdags).
Lite drygt är det ju med detta hund/katt hår men det är så kallt på golvet om nätterna, 10grader innomhus när vi vaknar på morgonen, du vet ju hur fryssna dem är!
mvh /therece
|
|
Snövit
| Fre 23 feb 2007 13:43 |
|
| Skorpan skrev: | Då slipper du en himmla massa hundhår i möblerna .. skönt att ha en hund som vet sin platts hemma! '
Sedan roger blev pappa så har han fått för sig att han är "the leader of the pack" och då får han minsan göra allt han vill!!! (nu i helgen ska vi para honom för tredje gången, om bara mobiltelefonerna fungerar för telia någon gång, har varit utan sändning sedan i tisdags).
Lite drygt är det ju med detta hund/katt hår men det är så kallt på golvet om nätterna, 10grader innomhus när vi vaknar på morgonen, du vet ju hur fryssna dem är!
mvh /therece |
Jo, men golven och mattorna bir desto värre, men hom vet sin plats. Jobbigt med ledarhundar som tar över! Sådana hundar behöver sättas på plats. Kul att ha en avelshund. Ja se telia upphör ju aldrig att överraska! De begär att folk skall gå över från fast till mobil telefoni ocxkså fungerar inte det heller!
Jo jag vet med kalla golv men det bryr sig inte Leka om för hon gillar kalla golv! Hon brukar ligga ute hela dagen på vintern när hon kommer till mina syskons gård!
MVH
Ludvig
|
|
Skorpan
| Fre 23 feb 2007 15:31 |
|
Håller på att gå upp i linningen pga att jag känner mig helt issolerad utan telefon, tur att jag ska till jobbet ikväll så jag får ringa därifrån.
Jo man blir lite stolt varjegång han lyckas få till det, valpar är ju så söta:) tyvär kan inte rasen para sig själv så bra så man lär vara med ställa upp honom på en dubbelvikt matta och hålla i o styra och hålla fast.
(känner sig som jordens hallick!)...
Leka har lite mer päls som håller henne varm, så dina syskon har en liten bondgård eller liknande?
mvh /Therece
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Mån 19 mar 2007 19:38 |
|
söt
|
|
Jockesoder
Ingen VW Ort: Teckomatorp |
| Mån 19 mar 2007 22:00 |
|
Mycket fin kissemiss.
Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
|
|
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland |
| Mån 07 maj 2007 11:39 |
|
En bild från i lördags, Kajsa hittade en tom öllåda i min garderob medan jag klädde mig inför en krogkväll. Hon hade lite svårigheter att a sig ut igen
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Mån 07 maj 2007 16:33 |
|
haha. såå söt
|
|
Berglund
Moderator Donator 50
Golf 1 ,MK3 VR6, Cab MK1 Ort: Stockholm |
| Mån 28 maj 2007 17:20 |
|
Min hund Cesar (Irlänsk sätter)
|
|
palovaara
Golf 2 låg Ort: Sandviken |
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Mån 28 maj 2007 20:50 |
|
min sunkiga super duper farliga jätte majs orm. hela 131cm. och jag hatar ormar.
|
|
walterjr
Golf 3 1,8 -96 Ort: Mora |
| Mån 28 maj 2007 21:37 |
|
| jöns skrev: | | min sunkiga super duper farliga jätte majs orm. hela 131cm. och jag hatar ormar. |
Döda den då!
Så blir jag glad... fan va jag hatar ormar.
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Mån 28 maj 2007 22:19 |
|
| det vågar jag inte.
|
|