jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Sön 08 jul 2007 22:13 |
|
Fick skriva på nå mönstrings formulär över nätet för ett tag sedan. bra att det sköts över internet numera, mkt bekvämt, säkert miljövänligt oxå, haha
Får väl se hur det går, just nu vill jag absolut inte in å göra lumpen, inte ens mönstra!
Jobbar hellre å tjänar mkt pengar.
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
| Sön 08 jul 2007 22:20 |
|
| Vill gjöra lumpen, men man behöver ju pengar till golfarna, men många som inte gjorde det ångrar ju sig..
|
|
jockebostrom
| Sön 08 jul 2007 22:29 |
|
Mjoo, man kanske ångrar sig men jag är för lat att göra sånt där.. känns avlägset just nu.
men om du vill göra så ska du ju se till att inte dra på dej sjukdomar eller nåt liknande, är ju typ bara 'felfria' som får mönstra. Du kan ju även komma att tjäna mkt bra om du tar en tjänst inom försvaret efter lumpen. Har en polare till brorsan som har utlandstjänst och tjänar bättre än min bror å en till polare tillsammans.
Så pengar kan man ju tjäna. Frågan är väl om man är berädd att offra 2 år på det?!
inte jag iaf..
Nån som jobbat inom försvaret som kan säga ungefär vad man tjänar för pengar?
|
|
Bengan.U
VW Karmann Giha Ort: Trollhättan |
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Sön 08 jul 2007 23:10 |
|
| jockebostrom skrev: | Mjoo, man kanske ångrar sig men jag är för lat att göra sånt där.. känns avlägset just nu.
men om du vill göra så ska du ju se till att inte dra på dej sjukdomar eller nåt liknande, är ju typ bara 'felfria' som får mönstra. Du kan ju även komma att tjäna mkt bra om du tar en tjänst inom försvaret efter lumpen. Har en polare till brorsan som har utlandstjänst och tjänar bättre än min bror å en till polare tillsammans.
Så pengar kan man ju tjäna. Frågan är väl om man är berädd att offra 2 år på det?!
inte jag iaf..
Nån som jobbat inom försvaret som kan säga ungefär vad man tjänar för pengar? |
har en kompis som fick jobb som nå vaktgrejs efter lumpen. han tjänar riktigt bra.
men då är han borta flera dagar i sträck, sen ledig ett par dagar, sen borta osv.
|
|
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland |
| Sön 08 jul 2007 23:30 |
|
| mellowd skrev: | Måste vet jag väl inte. man kan ju accidently skada sig lite olämpligt.
Och sen om du träffat kärleken så fyfan, jag lider me dig
I dagens läge borde de väl nästan räcka med att säga att man inte trivs. Ja menar, man är ju inte direkt tvingad till mönstring längre. Är ju knappt nån alls som gör lumpen numera  |
Nej man är inte tvingad till mönstring i Sverige, men här i Finland är man. Och alla som är friska MÅSTE göra militärtjänst (alternativt civiltjänst), har man någon lättare fysisk skada får man mindre fysiskt krävande uppgifter, men man måste ändå göra värnplikten. Sen om man inte har alla indianer i kanoten eller har någon allvarlig fysisk skada eller men så behöver man inte åka in. Säger man att man inte trivs får man svaret "alla trivs!"
Men det kommer att bli en upplevelse man aldrig glömmer, och när man kommer därifrån ångrar man garanterat inte att man åkte
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Sön 08 jul 2007 23:37 |
|
Hehe, finland. inte trodde jag det var sådan militärdiciplin där.
bjud överbefälhavaren på en öl eller 15 i bastun så skriver han säkert ut dig
|
|
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Mån 09 jul 2007 2:47 |
|
| Har du Ryssen som granne vill man nog ha försvar...
|
|
abris
Golf 2 GTI 16v -86 Ort: Gävle |
| Mån 09 jul 2007 4:01 |
|
| Bobo skrev: | | Har du Ryssen som granne vill man nog ha försvar... | Haha, ja det tror jag de
|
|
jockebostrom
|
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland |
| Sön 29 jul 2007 21:55 |
|
Nu har man levt 3 veckor som rekryt i finska marinen. Fick första permissionen förra hälgen men han inte skriva något eftersom jag var upptagen med flickvännen. Visst är det en stor skillnad mot civilen, visst vänjer man sig men hela tiden blir kraven högre så det känns lite kämpigt emellanåt. Men förhoppningsvis är det hela över om drygt 5 månader
|
|