Forum - Andra Volkswagen-modeller - Touran hjälp, diesel CR eller PD??

fredrik_wt
Ingen VW Ort: Norrköping
Sön 06 dec 2009 11:50 Svara med citat
Ny här

Hittar verkligen inget specifikt VW forum, vilket är märkligt... men men, jag prövar här för ni har säkert koll på läget...

Jag är lite sugen på en Touran (-07->) med diesel och helst DSG lådan, med fördel 170hk men kan ev tänka mig 140hk som man får stressa upp lite hos Vtech eller BSR t.ex.
Till mitt problem, när jag har läst runt har jag förstått att 140hk är av den gamla modellen sk pumpduse, en äldre konstruktion som låter en del och har hängt med länge... stämmer detta?

Jag vill ha en commonrail då jag fått för mig att det är bättre i alla avseenden, från en början trodde jag att alla 170hk är av CR typ, men så är tydligen inte fallet? utan det finns både CR och PD?? stämmer det?? hur kan jag garanterat då veta vad jag får när jag köper en? jag har tittat i bilregistret, det man ser på nätet, och kan inte läsa ut någon skillnad där...?

Crosstouran med 170hk diesel hade varit smidigt med tanke på landställe, funkar med sänkt bil med iofs, men som sagt, smidigt med lite höjd bil.

Please help me Embarassed

Kanske går det få lite bra knuff i bensinarna med i kombination med lite bränsleekonomi, men om man bara läser på pappret så känns de lite slöa.

Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Andra Volkswagen-modeller
Pekka Kiiskilä
Golf 1 LS 75 Ort: Vara
Sön 06 dec 2009 12:29 Svara med citat
Http://www.dieselclubsweden.se/?show=start

Mvh:Pekka.
Krille_S
VW Caddy 2K TDI -05 Ort: Gnesta
Sön 06 dec 2009 18:54 Svara med citat
Det står vad det är för motor på kamrems kåpan, första sidan i serviceboken på klisterlappen och på klisterlappen i reservhjulsbaljan. Dock vet inte jag vad det är för skillnad på CR och PD... resten kan jag inte svara på tyvärr!
fredrik_wt
Ingen VW Ort: Norrköping
Ons 09 dec 2009 9:00 Svara med citat
Tack för hjälpen hittills, får väl pröva dieselclub.