Glockad
VW Polo Coupé CL Ort: Ludvika |
| Ons 16 dec 2009 4:25 |
|
Tja, Den lägger av när man har kört och kopplar, text ska rulla eller växlar.
Startar man den så går den hur länge som helst. Den lägger bara av när man haft gaspådrag... Någon som vet vad det kan vara? Åker man mot en korsning tex och ska växla ner eller så, så måste man möta med gasen när man kopplar annars dör den direkt.
Inga problem att starta upp den igen eller så om den lagt av. Den är väldigt lättstartad.
|
|
Putti3p
Donator 50
VW Vento Ort: Kristinehamn |
| Lör 26 dec 2009 14:57 |
|
| Hejsan, har du kommit på vad det kan vara än? för jag har exakt samma problem, jag har en vento 2.0L, så fort jag släpper gasen och trycker i koppling och ska lägga i till lägre växel så måste jag möta med gas, annars dör han.. och det är precis som för mig, det är bara att vri av tändningen och starta den igen, så går han fram tills dess att man trycker ner kopplingen och lägger ur växel eller nått dylikt igen .. Mvh patrik
|
|
Glockad
| Sön 27 dec 2009 11:04 |
|
Tja, Nej du. Jag har ingen aning om vad det kan vara. Är din också så att man kan starta den och ha den på tomgång utan problem? Det kommer så fort jag haft gas. Även på friläge så klart.
Sen har jag märkt en annan sak. Ibland så kan det bli såhär, men den dör inte helt... Dock går den ner till extrema låga varv och hostar lite. Och möter jag med gas då, Då dör den. Vette fasen vad den kan vara för strul:)
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Sön 27 dec 2009 12:57 |
|
Har haft såna fel just på 2.0 då har det varit
Strömförsörjnings relät,vevxelgivaren,skitigt tomgångs motorn,tjuvluft från vevhusslang,trasig vevhus slang, etc.
|
|
Putti3p
Donator 50
| Sön 27 dec 2009 23:13 |
|
Ja den går på tomgång, men om jag ger lite gas och släpper, då går han ner på dessa låga varv och sen varvar han te, sen går han finfint igen på tomgången, men kan också hända att han går ner på såppas lågt varv att han dör. men de tär bara att starta så går han igen.. det låter som att vi har ungefär samma problem med bilarna..
Okejokej, jag har också haft en fundering på vevaxel givaren, strömförsörjningsrelät, ska köpa grejerna och byta allt detta.. slangar och sådant dylikt har jag redan checkat, och det är inga fel på det !
|
|
Glockad
| Sön 03 jan 2010 1:33 |
|
| OKej! Ska kolla upp detta jag med:) Verkar vara vanliga 2.0 fel då.
|
|
Putti3p
Donator 50
| Sön 03 jan 2010 1:49 |
|
| Det verkar vara ett väldigt vanligt fel på dessa 2.0, men dock väldigt tråkigt när man inte har något varmt att stå i, det är lite för kallt för att fixa med bilen ute
|
|
Glockad
| Ons 06 jan 2010 14:42 |
|
| Jag brukar ta GDS/tvätt hallar. Kostar väl en hundring eller nåt. Men det är det värt:)
|
|
Putti3p
Donator 50
|