Forum - Offtopic - Smakråd Bora X-ljus

Mr.TDI
VW Caddy Ort: Stockholm
Fre 21 sep 2007 19:17 Svara med citat
Undrar om jag kan ha det såhär, ser det ok ut eller helt galet??
Vill inte ha stora X-ljus monterade med reg plåts fäste eller ramp, vill ha någorlund diskret!

Tyvärr får dom inte plats innanför gallren där dom sitter nu eller i grillen. Kanske kan dom få plats bakom det mittersta nätet men där finns inget att fästa i utan en attans massa jobb för nått att sätta dom på...

Är i behov av x-ljus nu då jag flyttat ut på landet och bor ca 1 mil från närmaste gatbelysning...
Så detta är det smidigaste sättet men som sagt ser det galet ut eller kan jag nöjt montera dom på detta sätt???

[img]Bild[/img]

(länkar även om bilden inte skulle funka... http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=2208&cat=27376&image=15 7646 )

Bora TDI-01
Caddy GT-90
Passat TDI-00
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Fre 21 sep 2007 19:42 Svara med citat
Jag vet inte vad jag tycker.. men det skulle nog vara snyggare med runda lampor på samma ställe Regular Smiley

Senast ändrad Fre 21 sep 2007 19:43, ändrad totalt 1 gång
$nuff3Gull
Donator 25 Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala
Fre 21 sep 2007 19:42 Svara med citat
Nja det ser lite mysko ut
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Fre 21 sep 2007 20:41 Svara med citat
Ser absolut inte fult ut. men ja lite mysko. inte direkt vad man är van att se.
Men jag gillar det. Tusen miljoner gånger snyggare än stora runda fula a la 740.

mk2 vr6
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Fre 21 sep 2007 21:32 Svara med citat
Grundregel:
Rektangulära strålkastare = rektangulära extraljus.
Runda strålkastare = runda extraljus.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Fre 21 sep 2007 21:46 Svara med citat
Aldrig rektangulära extraljus säger jag då.

mk2 vr6
Mr.TDI
Fre 21 sep 2007 22:09 Svara med citat
Mm, mellowd, bra svar, känns lite annorlunda helt klart.

Runda på samma ställe vill jag inte ha, för att få någorlunda ljusutbyte så blir dom rätt stora och då kommer dom hamna nedanför nedre kanten av stötfångaren, vilket jag inte gillar. Men tackar för tipset iaf.

Arnold11, håller med dig om den "grundregeln"

Sen ska ju även Caddyn få en "dos" av extraljus men där har jag redan klart för mig hur det ska bli. Och mja det kommer nog bli en ljus framtid för den...

Bora TDI-01
Caddy GT-90
Passat TDI-00
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Mån 01 okt 2007 10:10 Svara med citat
Nu är ju jag lite sen i denna fråga. Men för framtida åsikter.
jag skulle satsa på att sätta en remp med små extraljus innanför den mittersta gallret. Då är de nästan helt borta men ger bra ljus. För extraljus ger ju en helt avvikande bit på din bil. Passar inte in i sammanhenget.

Inte aktiv längre.
Mr.TDI
Mån 01 okt 2007 18:39 Svara med citat
Smurfen du är inte sen alls.

Har så svårt att bestämma mig, sen behöver jag egentligen inte montera förräns det är mörkt antingen till jobbet eller från jobbet så jag har väl någon vecka på mig att bestämma.

Har varit inne på att montera bakom det nedre mittersta gallret, men finns inte så mycket att fästa i, iofs får man väl bygga nått, en hel del jobb blir det ju men det är väl det som blir det bästa utan att "tulla" på designen.

Bora TDI-01
Caddy GT-90
Passat TDI-00
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Mån 01 okt 2007 21:11 Svara med citat
Allt är ju upp till dig.

Som att montera drifting dekaler på en FWD bil.

Inte aktiv längre.