Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala |
| Tor 05 jul 2007 3:40 |
|
Ja så har man gjort det. läste en artikel om denna restaurang i UNT, Mynumberone ligger innan Björklinge (någon mil norr om Uppsala) de har Sveriges största hamburger meal, Super Atlas heter den och kostar 199:- jag hade gett mig tusan sedan jag läste artikeln att jag skulle ut och äta upp den, nu är det ca 10 stycken i Sverige som klarat det av flera hundra som försökt. Nu i efterhand är jag inte så stolt då jag mådde riktigt dåligt efter, nu börjar jag må bättre men jag är forfarande förstörd.
Bifogar en liten bild så ni vet hur tallriken såg ut, allt ska ner i magen alltså inget får lämnas även 3 läsk burkar ala 33 cl ska ner. De som klarar målet kommer upp på väggen med foto så snart finns man där hehe. Hoppas någon mer VWgolfare vågar ge sig på målet, vem vet kanske någon redan klarat det eller provat?
Håll i er nu, det totala vikten på detta mål är ca 2.4 KG!!! :-&
De har även bonus tävlingar om man vill forsätta efter men jag gav upp, då jag nästan spydde på slutet.
Senast ändrad Tor 05 jul 2007 14:57, ändrad totalt 1 gång
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Tor 05 jul 2007 10:46 |
|
Hahaha.. GRATTIS
Stor men den ser fan inte go ut?! smakade den bra oxå lr?
Är det båda tallrikarna man ska äta?
|
|
jöns
Donator 200
Ingen VW Ort: Hässleholm |
| Tor 05 jul 2007 10:59 |
|
jag hatar när man helt plötsligt loggas ut när man skriver saker.
hände nu.
anyway,,,,
du SKA vara stolt. du är en man, ett mansideal. imponerar STORT på mig.
har själv problem med en hamburgare på 2x150g och pommes. stora problem.
en sak dock som man undrar över. hur äter du den? om man säger så. den ser ju ganska hög ut.
hur var det när du var klar? svettningar och skakningar? ångest attacker och dödslängtan?
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tor 05 jul 2007 12:22 |
|
Den ser banne i mig inte god ut
Men jag är imonerad. Den må inte vara mycket större än em pizza, men hamburgare mättar bra mycket fortare.
Grymt!
|
|
Bobo
| Tor 05 jul 2007 13:04 |
|
Den var god till lite mer än halva, jag började med att dricka en och halv läskburk. Sedan började jag äta burgaren från toppen och ner, först brödet osv, jag tog ett lager åt gången, i början var det inga problem alls, men man hade hela tiden i bakhuvudet att detta måste vara svårt iom att så få klarat det, jag väntade med pommes frites till sist, åt kanske ett par stycken bara under tiden, den sista brödskivan och lite av det sista kötet var riktigt jobbigt, sedan började det roliga med att trycka i sig all pommes frites, mättnaden var enorm nu och jag fick knäppa upp byxorna då magen hade svällt och det spännde duktigt, jag försökte röra mig så lite som möjligt då man mådde rätt dåligt om man satt fel, ville nästan ge upp men började tänka på att jag sagt till flera att jag skulle ut och äta upp målet och klara det lite självsäkert så hade jag det i bakhuvudet, sedan så tänkte jag att jag endå kommer må illa nu så då kan jag lika gärna fortsätta, när man hade en handfull pommes kvar kom en kväljning och det var lite obehagligt då du lär bli diskad om du spyr upp det hehe.
På tal om svettningar så hade jag bra mycket svettningar på slutet och fick torka av mig pannan. Var två killar som satt emot och när de förstod vad jag tryckt i mig så ville de bjuda på en 150 gram burgare, roliga killar hehe. Det tog ca 50 minuter att äta den för mig. Sedan när allt var klart så ville jag egentligen bara lägga mig ner då det spände sjukt mycket i magen när man satt, jag gick sakta två varv runt matstället, sedan drog vi iväg, det var jag som körde också. Nu 18 timmar senare är jag forfarande mätt och känner mig fet. går inte dra in magen, men jag mår bättre nu. Det var pommes frites som var värst. Som någon frågade om det var båda tallrikarna så är det "bara" en
|
|
Bobo
| Tor 05 jul 2007 13:08 |
|
Någon kanske undrar hur jag laddade, jag åt en hamburger meny dagen innan vid 15:00 tiden.
Bestod av pommes och 2x200grams hamburgare med bröd. Sedan åt jag inget fram tills 18:24 dagen efter (drack ett glas mjölk), var inte meningen att det skulle bli så sent men UPS kom ju aldrig med prylarna i tid.
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
|
palovaara
Golf 2 låg Ort: Sandviken |
| Tor 05 jul 2007 14:16 |
|
Det va en skaplig burgare..
jag va i åre för ett tag sen och gav mig på åres största utmaning..
den kostar 189:- och den va god, hela burgaren..
de va lökringar, strips och så klart den STORA hamburgaren..
den fick jag i mig, men illa mådde jag efter..
|
|
Bobo
|
abris
Golf 2 GTI 16v -86 Ort: Gävle |
| Tor 05 jul 2007 15:03 |
|
| Hehe, har hört brorsan prata om det dära stället också.. Jag tror inte att man lyckas äta upp den om man struntar i att äta på 2 dagar, för då krymper ju magsäcken.
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
| Tor 05 jul 2007 15:13 |
|
Jo, kom på det
|
|
Hobby Golfare
Ingen VW Ort: Uppsala |
| Tor 05 jul 2007 20:39 |
|
| Hahaha Tjockis! Fan nu blev ja lite sugen... :-&
|
|
golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund |
| Tor 05 jul 2007 21:45 |
|
Jag tycker mig skymta ägg på burgaren där och det är sjukt mättande med ägg. Ihhh!
I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
|
|
Prexos
Ingen VW Ort: Kumla |
| Tor 05 jul 2007 22:16 |
|
Hmm den ser inte omöjlig ut på bilden.. är det "bara" det som är på tallriken + 1liter dricka som ska ner?
Någon maxtid?
menar man kastar ju lätt i sig en 300g på sibylla med pommes och lite annat med en 1liters cola.
Och på Mc donalds kan man ju klämma i sig 2bigmac, 1stor pommes, 1stor cola, en 6:a naggets, 1 stor milkshak och en paj.
men det är svået att avgöra på bilden hur mycket det är ...visst den är STOR men 2,5 kg ser det inte ut som... men säg att det är 3x300g + bröd och lite annat =1kg drygt då skulle resten vara ca 1,5kg pommes?
Tidigare Golf II Manhattan -90 ägare, kör Hyundai Accent -06 nu mera ..
|
|
Prexos
| Tor 05 jul 2007 22:34 |
|
Nu har jag kollat upp det.
17. SuperAtlasburgare 600gr 149:-
Med bröd, trippelost, trippelbacon, 3 ägg. strips & tre 33cl läsk
(Större har de inte)
se menyn på :
http://www.mynumberone.se/index-filer/page0009.htm
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Tor 05 jul 2007 23:07 |
|
Sjuka menyer fan
|
|
Fransmatta
Polo 4 -02 Ort: Norge |
| Fre 06 jul 2007 0:24 |
|
Imponerande! Du kan ju räkna med att jag och Hobby Golfaren kommer sitta där ute inom nån vecka och mumsa!
Men min plan kommer inte va att inte äta på så där länge innan, därimot kanske hoppa över lunchen och äta vid 3-4...
Mitt förra rekord ligger på 510kr på MAX och bestog av:
3st Äppel paj = 36
3st Glass = 36kr
3st Kyckling sallad = 150kr
2st Deli fresh hamburgare =72kr
1st Deli fresh low carb = 36kr
15st såser = 75 kr
2st Smoothie = 42kr
STOR Apelsin juice =21kr
STOR Coca cola = 21kr
Lök ringar 21kr
=510kr
och tog 8 år att äta och vägde 40kg tillsammans...minst....
Medlem sen 6 april 2006 #208
|
|
Bobo
| Fre 06 jul 2007 3:44 |
|
Omöjlig är klart att den inte är, jag fick ju i mig den, men ska bli kul att höra om Fransmatta och Hobbygolfares erfarenheter av denna meny
Priset är höjt till 199:- står fel på deras sida, det var en pris i början innan den blev så känd. Som sagt själv burgaren är ingen omöjlighet det var pommes fritesen som blev den jobbigaste biten.
24 timmar efter att jag ätit burgaren blev jag lite hungrig faktiskt, åt en keso och en fryspizza på 300 gram, är grymt mätt på det, så det blev nog rätt billigt i längden, få se när jag kan tänka mig äta en burgare igen.
|
|
Bobo
|
jockebostrom
| Fre 06 jul 2007 11:20 |
|
Jag har en fråga! måste man ta dricka med kolsyra i?
Jag blir iaf tok tjock av kolsyra, mättar ju enormt när man äter. tänkte att det kanske inte blir lika jobbigt om man tar typ 3st MER drickor ist?!
|
|
Prexos
| Fre 06 jul 2007 11:25 |
|
2,4kg är tydligen vikten på allt, även det man dricker.
Rekordet är/var tydligen på lite drygt 3kg.
Om jag har vägen förbi ska jag prova och se vad man får i sig.
|
|
Fransmatta
Polo 4 -02 Ort: Norge |
| Fre 06 jul 2007 12:29 |
|
| jockebostrom skrev: | Jag har en fråga! måste man ta dricka med kolsyra i?
Jag blir iaf tok tjock av kolsyra, mättar ju enormt när man äter. tänkte att det kanske inte blir lika jobbigt om man tar typ 3st MER drickor ist?!  |
Såg att man kunde ta LOKA i alla fall, de lär va bra mycket lättare än 3 cola i alla fall..
Medlem sen 6 april 2006 #208
|
|
jockebostrom
| Fre 06 jul 2007 14:46 |
|
Rekordet är väl på typ 3100g ?
mkt mat det
Joo, loka är väl lite lättare men det smakar ju inget så det kan ju bli lita tradigt att dricka drygt 1 liter loka :S
iofs, så skulle man ju kunna hälla upp drickorna i glas och låta dom bli avslagen haha, gott gott
|
|
Bobo
|
Hobby Golfare
Ingen VW Ort: Uppsala |
| Fre 06 jul 2007 16:03 |
|
Fan de får bli en sån där innaan förfesten nästa helg... Ska höra om man får ta 3 starköl istället. sen mår man som en prins den krogrundan... På riktigt så tror ja de där inte e nå problem för fransmatta. Har aldrig träffat nån som kan äta som han... Själv så e en flintastek på dryga kilot inga problem men de där kanske e rejälare... Får bli nån da under semestern...
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
| Fre 06 jul 2007 23:22 |
|
Skulle vara kul om vi gjorde det sammtidigt ju. Kul att träffa folk från forumet
|
|
jockebostrom
|
golf_GTI
Golf 2 CL Ort: Uppsala |
| Lör 07 jul 2007 12:44 |
|
| Haha...najjs bor i bjk men skulle aldrig prova dem där "monsterburgarna"
|
|
Mr.TDI
VW Caddy Ort: Stockholm |
| Lör 07 jul 2007 16:51 |
|
Jädrar vilken burgare! Ser ju helt sjukt ut, blir ju mätt av bara att se på bilden
Iofs har jag en polare som tryckte i sig nått liknande men den vägde nog "bara" 400gram, men var 2 STORA stripes till det, där satt jag bredvid med min 150grams meny....
Starkt jobbat Bobo!
Bora TDI-01
Caddy GT-90
Passat TDI-00
|
|