Fick ett tråkigt brev idag från Trygg Hansa : Din trafikförsäkring höjs med 32 procent och pengarna går direkt till staten m.m... Vad trött man blir på alla skatte höjningar, specielt när man inte märker att saker och ting blir bättre heller. iaf inte i min komun.
Vet inte riktigt vad jag vill ha ut av denna tråd men blev bara lite irriterad och ville skriva av mig lite
Dom där 32%en är ju för att nu kommer inte staten att betala "trafikoffren" utan nu så ska försäkrings bolagen betala alla personskador och det är retroaktivt kommer inte ihåg exakt från vilket år det blev. (har för mig att detta var den första av två höjningar men rätta mig om jag har fel)
men det possitiva är att nu lär ju bolagen börja utreda alla misstänkta bedrägerier, det är rätt många som går i förtids pension pga trafik olyckor blir ju ett par spänn att pynta ut om en kille på 20 år lurar till sig sjukpension det blir ju då "lön" för 45 år...
Det är en skatt som påförts försäkringsbolagen, som i sin tur tar ut det på premierna.
Staten ska inte betala allt, då missbrukas det. Se bara på alkoholkonsumtionen, det kostar staten över 36 miljarder årligen. Vore kul om stureplanstöntarna själva fick betala ALLT som "de" orsakar, då skulle säkert krogar få stänga i förmån av smuggelsprit - och då skulle jag förmodligen få ett nytt bra jobb