RobertN
Caddy GT -91 Ort: Eskilstuna |
| Tis 29 jan 2013 9:35 |
|
Nu är jag ägare av tyskstuk.se.
Har ni några förslag på användningsområde av detta namn?
En tanke var att göra en liten samlingssida av olika butiker som säljer prylar som år relaterade till just tyskstuk.
Kan va intressant att veta vad ni har för förslag
|
|
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm |
| Tis 29 jan 2013 12:50 |
|
Sälj sidan Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion
<3 BUB !!
|
|
RobertN
| Tis 29 jan 2013 13:04 |
|
Allt är till salu till rätt pris
|
|
kanal_digital
Golf 2 lågmilare Ort: Ystad |
| Tis 29 jan 2013 15:25 |
|
| 100 kr?
|
|
RobertN
| Tis 29 jan 2013 19:24 |
|
De va inte mycke till tips De är ju trots allt 2400 sökningar i månaden på Google på "tyskstuk". Får hitta på nåt, ett forum är inget alternativ iaf, då det redan finns som fungerar kanon.
|
|
kanal_digital
Golf 2 lågmilare Ort: Ystad |
| Tis 29 jan 2013 21:24 |
|
Gör något pinsamt, som Styling4u typ... kategorisera allt och få kidsen att tro saker.
Vi som är intresserade vet redan var man finner info och produkter så jag menar bara att allt inom bil och länkar till sidor att köpa delar finns väl redan i överflöd?
|
|
dinmin
Ingen VW Ort: Finspång |
| Tis 29 jan 2013 23:09 |
|
En najs sak att göra skulle vara en sida där du samlar tyskstukade biler från runt om i landet som handplockas efter vissa kriterier. Dvs, samla guldkornen på ett ställe. med information om bilarna och bra bilder.
Sen kan du ju även ha en undersida där du kan samla information om tyskstuk allt som hör till men ändå ha samlingen bilar som det primära för att dra folk.
Om du bara tar med dom riktiga guldkornen blir det då genast lite exklusivt att få vara med på sidan och folk kommer troligen att kontakta dig för att få vara med.
Det hela bygger ju på att du verkligen gör det seriöst och lägger upp det på ett snyggt sätt. Bra bilder och välskriven intressant text så ser jag ingen anledning till att det inte skulle lyckas.
|
|
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm |
| Ons 30 jan 2013 1:23 |
|
Skriv på sidan med stor vit text, "Till Salu" + din mail adress, alt ett pris också, 10 000:- kanske ? Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG
BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion
<3 BUB !!
|
|
RobertN
| Ons 30 jan 2013 5:25 |
|
| dinmin skrev: | En najs sak att göra skulle vara en sida där du samlar tyskstukade biler från runt om i landet som handplockas efter vissa kriterier. Dvs, samla guldkornen på ett ställe. med information om bilarna och bra bilder.
Sen kan du ju även ha en undersida där du kan samla information om tyskstuk allt som hör till men ändå ha samlingen bilar som det primära för att dra folk.
Om du bara tar med dom riktiga guldkornen blir det då genast lite exklusivt att få vara med på sidan och folk kommer troligen att kontakta dig för att få vara med.
Det hela bygger ju på att du verkligen gör det seriöst och lägger upp det på ett snyggt sätt. Bra bilder och välskriven intressant text så ser jag ingen anledning till att det inte skulle lyckas. |
Tackar för ditt svar!
Idén är nog riktigt bra!
Har vi något liknande i dagsläget?
Absolut ska sidan vara ordentlig och välgjord oavsett vad det blir av den.
Detta tåls att tänkas på
|
|
Viinikka
Golf 4 Variant Ort: Trollhättan |
| Ons 30 jan 2013 7:19 |
|
| Du kan ju börja sälja delar till. Illigare priser än andra!
|
|
RobertN
| Ons 30 jan 2013 10:24 |
|
De skulle kunna funka, men har redan en webbutik som jag driver vid sidan av mitt vanliga jobb. Men tack för tipset!
|
|
Viinikka
Golf 4 Variant Ort: Trollhättan |
| Ons 30 jan 2013 13:18 |
|
Aha, men då kan det bli lite mycket med två webbutiker
|
|
Emilius
Golf 2 1.6, 1.8, Caddy Mk1 Ort: Västerås |
| Tor 31 jan 2013 5:51 |
|
Iochmed att det inte finns något annat än just din hemsida som heter "tyskstuk" längre så var det väl ett onödigt köp, mer än för att lura på mer osanningar till okunniga ungdomar
Det är inte en stil på bilar, tyvärr. Det är gamla namnet på en hemsida som numera bytt namn.
Det är som att kalla alla skor som säljs på Junkyard för Junkyardskor.
|
|
RobertN
| Tor 31 jan 2013 8:05 |
|
Vad jag har lärt mig genom åren så har det varit en stil som heter tyskstuk, bara att nu har folk valt att kalla låga bilar med utstående, cambervinklade fälgar för något annat. Just för att det inte är bara tyska bilar som gör det längre. Men jag, och många andra, kan inte kalla tyskstuk för Stance.
|
|
lejon74
Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg |
| Tor 31 jan 2013 15:01 |
|
| 10k är de så kostasamt att skaffa en punktsida? vad är det som hindrar att jag tar tyskstuk.nu eller vilken annan punktadress med tyskstuk före?? bara undra
|
|
RobertN
|
lejon74
Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg |
| Tor 31 jan 2013 16:34 |
|
Jojo fattar vad du menar, och ursäktar för off topic!!
-fast lite roligt med off tpoic, men tycker inte min fråga var mer offtopic än te.x skidsemester i norge eller snöskoter försäkringar eller en ny chevrolet...
Lycka Till med sidan hur som helst och gör nåt bra av den
Mvh!
|
|
Emilius
| Tor 31 jan 2013 16:39 |
|
| RobertN skrev: | Vad jag har lärt mig genom åren så har det varit en stil som heter tyskstuk, bara att nu har folk valt att kalla låga bilar med utstående, cambervinklade fälgar för något annat. Just för att det inte är bara tyska bilar som gör det längre. Men jag, och många andra, kan inte kalla tyskstuk för Stance.  |
Att det är en stil som tillämpades på bilar likt de som fanns på tyskstuk.de är en missuppfattning av svenska folket.
Det namnet på hemsidan var ett plojnamn, och kan inte användas för att beskriva en stil.
Jag föredrar "Gamla Golfar med dyra fälgar"
|
|
RobertN
|
Emilius
| Tor 31 jan 2013 20:22 |
|
| Nej, för Ratrod är ingen hemsida, du drar upp konstiga exempel.
|
|
RobertN
| Tor 31 jan 2013 20:32 |
|
Ratrod är väl visst en hemsida? Och jag tycker att det var ett jäkligt bra exempel
Men nu va de fortfarande inte detta vi skulle diskutera.
Har som sagt fått vad jag ville få ut av tråden och kan nu låsas
|
|
Emilius
| Tor 31 jan 2013 20:50 |
|
| Men kopplar du inte att ratrod inte är en stil på bilar som bildats av en hemsida? Det är en jävla skillnad.
|
|
Emilius
| Tor 31 jan 2013 20:53 |
|
Men det är väl ingen större ide att argumentera med någon som tror att tyskstuk fortfarande är något som är igång.
Som sagt, det är som man skulle kalla alla skor på Junkyard för Junkyardskor, och om hemsidan skulle stängas ner skulle folk forfarande säga "Åh vilka najs Junkyardskor du har!"
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Tor 31 jan 2013 21:07 |
|
| Men nu är det väl inte så att tyskstuk.de eller vad dom nu hade startade tränden med tyskstuk. Det fanns ju långt innan dessa småpojkar började med bilar. Sedan att de växte och ändrade namnet hör väl inte hemma här. Som sagt. Gör något vettigt med adressen och samla info och feta tyskstukade bilar. Finns inte så många som faktiskt platsar in där i detta land. Många platsar in i Stance kulturen men inte i Tyskstuk. Om folk ens vet vad det handlar om.
|
|
Emilius
| Tor 31 jan 2013 21:10 |
|
Jo, Tyskstuk.de startade trenden med att benämna bilar som har en blandning av eurolook och stance som "tyskstuk"
Ja, eurolook fanns långt innan men nu är det något annat vi pratar om.
Att de ändrade namnet på sin hemsida hör i allra högsta grad hit, då folk iochmed att kalla sina bilar för tyskstukade hänvisar till en hemsida som inte längre existerar.
Men visst, kör hårt, lägg ut tusen bilder på Golfar med rostad huv, gula lysen, takräcke och gröna originalplåtisar så går garanterat hemsidan hem i Sverige. Landet som ligger efter med det mesta.
Senast ändrad Tor 31 jan 2013 21:13, ändrad totalt 1 gång
|
|
RobertN
| Tor 31 jan 2013 21:12 |
|
Vad spelar det för roll om namnet bildats av en hemsida, tidning eller vad det nu kan vara, folk kopplar fortfarande en viss typ av bilar till tyskstuk.. så är de bara och de kan du inte säga emot.
Och de är väl ingen idé att argumentera med någon som har rätt så tråkig attityd..
Victory for you then..
|
|
Emilius
| Tor 31 jan 2013 21:14 |
|
| RobertN skrev: | Vad spelar det för roll om namnet bildats av en hemsida, tidning eller vad det nu kan vara, folk kopplar fortfarande en viss typ av bilar till tyskstuk.. så är de bara och de kan du inte säga emot.
Och de är väl ingen idé att argumentera med någon som har rätt så tråkig attityd..
Victory for you then.. |
Ja det har du rätt i, folk missuppfattar precis allting i Sverige!
Tyvärr är det inget man kan göra åt nej, men man kan ju alltid försöka få folk att förstå.
|
|
Smurfen
Moderator Donator 50
Ingen VW Ort: Utomlands |
| Fre 01 feb 2013 2:58 |
|
| Emilius skrev: | Jo, Tyskstuk.de startade trenden med att benämna bilar som har en blandning av eurolook och stance som "tyskstuk"
Ja, eurolook fanns långt innan men nu är det något annat vi pratar om.
Att de ändrade namnet på sin hemsida hör i allra högsta grad hit, då folk iochmed att kalla sina bilar för tyskstukade hänvisar till en hemsida som inte längre existerar.
Men visst, kör hårt, lägg ut tusen bilder på Golfar med rostad huv, gula lysen, takräcke och gröna originalplåtisar så går garanterat hemsidan hem i Sverige. Landet som ligger efter med det mesta. | ?
Tyskstuk vet jag redan fanns för 20år sedan. Då fanns varken sidan eller att dessa pojkar som startade den ens knappt kunde cykla utan stödhjul. Rostiga huvar och annat skräp hör inte in i tyskstuk. Som sagt. Det kanske vad jag vet finns 2 kanske 3 bilar i Sverige som passar in i tyskstuk. Lite lite puts om man frågar mig. så sluta tro att några 20 plus har startat någon tyskstuk trend.
|
|
RobertN
| Fre 01 feb 2013 6:31 |
|
Tack Smurfen, äntligen nån som förstår!
Emilius: Jag Jari aldrig påstått att en gammal golf med rostad huv, taktäcke osv. Är tyskstuk.. Du drar egna slutsatser
|
|
Emilius
| Fre 01 feb 2013 17:22 |
|
| Smurfen skrev: | ?
Tyskstuk vet jag redan fanns för 20år sedan. Då fanns varken sidan eller att dessa pojkar som startade den ens knappt kunde cykla utan stödhjul. Rostiga huvar och annat skräp hör inte in i tyskstuk. Som sagt. Det kanske vad jag vet finns 2 kanske 3 bilar i Sverige som passar in i tyskstuk. Lite lite puts om man frågar mig. så sluta tro att några 20 plus har startat någon tyskstuk trend. |
Eurolook och German-look fanns för 20 år sen, inte tyskstuk.
|
|