Forum - Offtopic - Mister-Auto - Extra avgift?

fastson
Donator 100 Golf 6 1.6 TDI BMT -13 Ort: Kalmar
Lör 23 mar 2013 16:21 Svara med citat
Lade just en beställning på hela 373 Kr (för varorna)..

Men såg detta nu när jag fick mailet med orderbekräftelsen.

Citat:
Garanti för säkert köp : 49.00 kr

Vad tusan menar dom med det? Det är inte frakten iaf, för den kostade 99kr.
Så jävla onödigt.
Fnatrik
Golf 2 16v GTi -89 Ort: Gnesta
Lör 23 mar 2013 16:43 Svara med citat
Den går att bocka ur när man gör beställningen vill jag minnas har något med gratis retur utifall man felbeställer.

OEM+
fastson
Lör 23 mar 2013 16:45 Svara med citat
Fnatrik skrev:
Den går att bocka ur när man gör beställningen vill jag minnas har något med gratis retur utifall man felbeställer.

Fan att jag skulle missa det. Brick wall
Men det borde inte varit bockat från början.

Har skrivit till dom, de får ta bort beställningen så får jag göra om.
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Lör 23 mar 2013 17:26 Svara med citat
Anmäl även till konsumnetverket:
http://www.konsumentverket.se/Vagledning--kontakt/Gor-en-anmalan/Anmal -via-webben/Oskaliga-avtalsvillkor/

ju fler som anmäler desto större chans att man stoppar ofoget

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
ReD-
Golf 5 2.0 TDI -04 Ort: Mariestad
Sön 24 mar 2013 23:25 Svara med citat
Den finns som tillval för de som inte är 100% säkra på att delen passar så man kan skicka tillbaka den utan att det kostar dig som kund något.
Emilius
Golf 2 1.6, 1.8, Caddy Mk1 Ort: Västerås
Mån 25 mar 2013 1:20 Svara med citat
Tycker inte Misterauto verkar skumt i övrigt,
jag har gjort en beställning och det kom efter en vecka men det stod även att det kunde ta sån tid.

Så att de inkluderar nån slags garanti så man får lämna tillbaka den utan kostnad är ju bra, däremot halvbra om man inte har någon kostnadsfri retur annars.

Håller dock med dig, den borde vara avbockad från början och det borde vara tydligare.

Annars så är det sjukt bra, fick Continental kamrem och SKF spännrulle billigare än vad ett biltemakit kostade så jag är nöjd med mitt köp.
ReD-
Golf 5 2.0 TDI -04 Ort: Mariestad
Mån 25 mar 2013 23:22 Svara med citat
Handlat mkt därifrån, t.ex startmotor, topp packning + bultar osv osv, samma produkter som mekonomen eller liknande tillhandahåller till ett grymt mkt bättre pris Regular Smiley. Jo lite skumt att den inte är urbockad från start, Returfrakt kostar 99:- om man lyckats beställa fel utan att ta försäkringen.
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Tis 26 mar 2013 8:04 Svara med citat
Bah önskar alla hade sån. Köpte sidoblinkers från Dalhems nyligen:

Bild

Inga problem att skicka tillbaks, förutom de att att Dalhems ville att jag skulle skicka som vanligt brev. Skulle inte tro de med tanke på att jag var tvungen att bifoga mitt kontonummer. Så jag skickade rekommenderat men fick bara betalt för brev, så ja förlora i runda slängar 110 spänn på att de inte hade uppdaterat bilden på sin hemsida....

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Whallis
VW Jetta 1,6 -84 Ort: Finspång
Tis 26 mar 2013 8:27 Svara med citat
Varför kunde du inte skicka som brev när du skulle skicka med kontonr?
Det värsta någon skulle kunna göra med ett kontonr är ju att sätta in pengar på det....

VW Jetta 1984 Röd.
Petta
Tis 26 mar 2013 8:36 Svara med citat
Whallis skrev:
Varför kunde du inte skicka som brev när du skulle skicka med kontonr?
Det värsta någon skulle kunna göra med ett kontonr är ju att sätta in pengar på det....

Om man är naiv ja. Man kan göra bra mycke mer med någon annans kontonummer än att sätta in pengar....

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Whallis
Tis 26 mar 2013 9:36 Svara med citat
Jaha?! Som vadå? Har inte forskat så mycket i det så du får gärna förklara.
Dock säger min bror som är banktjänsteman att det inte går att använda ett kontonr till nått annat så det är det jag trott tidigare.

VW Jetta 1984 Röd.
ivanhoe81
Golf 2 1,6 -87 Ort: Årjäng
Tis 26 mar 2013 19:00 Svara med citat
Whallis skrev:
Dock säger min bror som är banktjänsteman att det inte går att använda ett kontonr till nått annat så det är det jag trott tidigare.

det går ju att hacka sig in på en bank och tömma just det kontot om man har rejält otur (en av mina gamla vänner råkade ut för det)

kör chevrolet spark 2010 men renoverar/bygger om en vw golf 1990
fastson
Tis 26 mar 2013 20:34 Svara med citat
Det var jag som missat det. De tog bort beställningen och jag gjorde en ny. Frid och fröjd. Smile

Men som sagt, det är ett tillval därför borde man få bocka i själv.
Emilius
Golf 2 1.6, 1.8, Caddy Mk1 Ort: Västerås
Ons 27 mar 2013 2:21 Svara med citat
Whallis skrev:

Det går även att beställa ett lass med 300 dildos på en pall hem till denne personen.
Whallis
Ons 27 mar 2013 7:01 Svara med citat
Emilius skrev:
Det går även att beställa ett lass med 300 dildos på en pall hem till denne personen.

Hur då? Det är klart du inte kan göra det enbart med ett kontonr! Och jag har i alla fall aldrig behövt uppge något kontonr när jag beställt något i mitt liv. Vore väldigt konstigt.

Du kan inte heller få ut några pengar när du enbart har ett kontonr. Sen kan allt bli hackat så det kan ju hända med det har ju inget samband med att man ger sitt kontonr till någon.

Jag hoppas verkligen att ni inte blandar ihop det med ett KORTNUMMER, för det får man såklart aldrig lämna ut eller skriva ner i ett brev eller liknande.

Men ditt vanliga lönekontonr kan ni utan problem tapetsera hela staden med utan att det händer någonting. Jag lovar!!!!

Vet att det är väldigt OT detta men men...

VW Jetta 1984 Röd.
Petta
Ons 27 mar 2013 7:58 Svara med citat
Whallis skrev:

Men ditt vanliga lönekontonr kan ni utan problem tapetsera hela staden med utan att det händer någonting. Jag lovar!!!!

Sluta vara naiv!

Här är ett exempel:

1)Du vill till exempel sälja din mobiltelefon och sätter in en annons på nätet.

2)Bedragaren ringer upp dig och köper din mobil osedd. Bedragaren sätter in pengarna på ditt konto.

3)Bedragaren har samtidigt satt in en egen annons där han kanske säljer en mp3-spelare för 4 000 kronor. En oskyldig spekulant vill köpa mp3-spelaren och uppmanas av bedragaren att sätta in pengarna på det som egentligen är ditt konto.

4)Bedragaren ringer sedan dig och säger att han råkat sätta in för mycket pengar, han ber sedan om att få komma och hämta mobiltelefonen han köpt av dig och de 4000 kronor han råkat sätta in.

5)Resultatet är att spekulanten blir av med sina pengar och inte får någon mp3-spelare, du blir av med din mobiltelefon och misstänks för bedrägeriet då pengarna satts in på ditt konto. Bedragaren försvinner med pengarna och din mobiltelefon.

MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 27 mar 2013 11:32 Svara med citat
Då återstår faktum att det är två olika kontonummer pengarna kommer ifrån.

Det är större chans att man blir rånad på stan än att kontoscenariot ska uppstå.
MiWi
Ons 27 mar 2013 11:32 Svara med citat
*Dubbel*

Senast ändrad Ons 27 mar 2013 20:04, ändrad totalt 1 gång
Petta
Ons 27 mar 2013 19:56 Svara med citat
Sannolikheten att man ska bli rånad på stan är oxå större än att man ska bli scimmad... men sannolikheten att de kan ske är ju där. Så varför chansa ?

MiWi
Ons 27 mar 2013 20:04 Svara med citat
Petta skrev:
Sannolikheten att man ska bli rånad på stan är oxå större än att man ska bli scimmad... men sannolikheten att de kan ske är ju där. Så varför chansa ?

För att bli skimmad så krävs det ett kort - räcker ej med kontonummer. Smile
Petta
Ons 27 mar 2013 20:32 Svara med citat
MiWi skrev:
För att bli skimmad så krävs det ett kort - räcker ej med kontonummer. Smile

Jo de är sant men majoriteten använder ju kort idag Wink

För de kunniga räcker de med de siffror som finns på kvittot vid ett köp i en affär. Allt ja försöker säga är att man ska nog inte vara så naiv å tro att man är säker. De hela börja med att jag inte kände mej säker att skicka mitt kontonummer i ett brev med posten. De finns kunniga folk därute, så för att minimera risken tog jag rekommenderat. Wink

lejon74
Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg
Ons 27 mar 2013 22:47 Svara med citat
Jo , det där är nog vanligare än man tror, har själv blivit blåst på två lap tops datorer, via blåkket, tråkigt när det händer -men en del har inga skruppler, utan borde arkebuseras med 24mån delbetalning för materialkostnad... alternativt tvingas göra jobbet själva Smile