CayLe
Moderator
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Fre 15 sep 2006 4:56 |
|
Jag tänkte att andras olycka efter alkoholintag kan vara hysteriskt underhållande för utomstående, så jag öppnar här med våran officiella Fyllemisstagstråd och ställer mig först i ledet med att berätta några båt-relaterade fylletabbar.
#1 Den Bortsupna Båten
Efter en lite väl lyckad kväll ute till havs som spenderades mestadelsi en bastu med en kall öl i ena handen (Fylleeffekten vid bastu+öl skall inte underskattas har jag fått erfara). Nåja, bastu och bad och tjo å hej. Sen driver en dimma in över våran vik, så att säga. Ganska snart sitter jag helt plötsligt i båten med en kompis och håller på att driva in i vassen. Efter ungefär fem minuter så listar vi ut att jag har glömt att tanka i bensindunkarna jag hade med mig. Efter att det börjat brinna i förgasaren (Öhh, hörni, det ska inte brinna i förgasaren, va? -Nej för fan! -men det gör min!) så startar skithögen. Sedan kommer denna lokaldimma tillbaks och jag befinner mig nu på en sjökrog för att sedan vakna upp hemma. när jag börjar vakna upp så börjar paniken infinna sig.. Fick jag med mig båten eller inte? Om jag fick med mig båten, hur ligger den då förtöjd? Ligger den kvar vid sjökrogen? Finns bara ett sätt att ta reda på detta, full karetta på cykeln ner till båten och kolla. Döm av min förvåning, den låg fint förtöjd på rätt plats och allt. Dock låg det en halv platta öl i båten som jag inte vet vart den kom ifrån, men det tar jag som en bonus.
#2 Den Försvunna Radioantennen
Ungefär samma story. Åker ut till samma ställe, som vanligt, stämningen är hög och alla är glada, förutom Erik(Jag, alltså), hans båt var nästan lika törstig som honom och sopade i sig ~3l/sjömil (16l/landmil) vilket är ungefär 2liter/sjömil för mycket (har nu konstaterat att båten är död på två cylindrar, därav bränsleförbrukningen). Så jag får soppatorsk precis när vi ska lägga till. Erik blir irriterad och tar till spriten. Ännu en gång kommer den där jäkla lokaldimman över denna vik, (får nog kontakta SMHI angående detta fenomen). Sedan ska jag förtöja (alltså lägga till båten på landkrabbespråk) på nytt utav någon anledning, inga tampar hade jag men det löste sig på nåt vis. Festen fortsätter osv. När jag kliver upp dagen efter så ser jag att det hänger nåt konstigt längs sidan utav min båt rätt ner i vattnet.. Jag gnuggar ögonen lite och stapplar lite försiktigt mot båten som ligger en bit ut på bryggan och bryter ut i asgarv! Tampar var det brist på, men idéerna var det minsann ingen brist på! Jag hade använt mig utav (Har ni listat ut det ännu?) Min jäkla Radioantennsladd som nu var 1m längre än vanligt! Det som hängde ner i vattnet var min radioantenn! Kan medela att alla andra oxå vek sig dubbelt av skratt när de fick syn på detta.
Nu har jag berättat lite av min sommar. Någon annan som vill dela med sig av lite gottigheter? [/b] På internet kommunicerar man genom text.
Skriver man som en idiot så får man räkna med att bli betrakdad som en.
|
|
Anders
Moderator
Ingen VW Ort: Haninge |
|
CayLe
Moderator
| Sön 24 sep 2006 21:53 |
|
Uppenbarligen så är jag den enda som har ett liv och vågat mig utanför garageportarna och gjort nåt roligt i sommar. På internet kommunicerar man genom text.
|
|
Bilfreak
Golf 4 V6 4 motion -01 |
| Tor 28 sep 2006 19:03 |
|
| men seriöst hur hårt super ni?.. man/jag brukar iaf komma ihåg vad man gjort än hur hårt det var kvällen innan.. men det kanske bara är jag som har den turen... att minnas.. eller ibland önskade man ju att man inte minns hehe
|
|
CayLe
Moderator
| Tor 28 sep 2006 19:13 |
|
| Bilfreak skrev: | | men seriöst hur hårt super ni?.. man/jag brukar iaf komma ihåg vad man gjort än hur hårt det var kvällen innan.. men det kanske bara är jag som har den turen... att minnas.. eller ibland önskade man ju att man inte minns hehe |
Jag kan erkänna att jag inte kan dricka sprit, men öl funkar Det är där felet ligger. Att inte minnas nåt är knappast något jag eftersträvar. Men jag har haft förbannat skoj i sommar. På internet kommunicerar man genom text.
|
|
Bilfreak
Golf 4 V6 4 motion -01 |
| Tor 28 sep 2006 19:19 |
|
| jo jag har åxå haft en grym sommar,, nog den bästa i mitt liv!!.. hört många som sagt detsamma om denhär sommarn.. underbart... men just nu vill jag bara ha en rejäl vinter så att man kan åka lite v6 4 motion.. skoter.. skidor.. å dra iväg till fjällen... hösten är bara lång jobbig mörk å tråkig...
|
|
Scrazher
Golf 2 Gti 8v Ort: Lycksele |
| Fre 29 sep 2006 0:44 |
|
jag tror nog minsan att jag har någon smårolig historia på lager oxå...
problemet är att man försöker förtränga det mesta så snabbt som möjligt
Dock va det lite roligt när jag fick frågan en söndag eftermiddag om vad som hade hänt kvällen innan, om det va något alvarligt typ...
Står som ett stort frågetecken och fattar inte nånting...
Får förklarat att jag vist hade blivit utburen av 2 vakter kvällen innan och att polarna inte hade sett till mig efter det
Shit happens, jag hade iaf inte gjort något, bara slocknat i en soffa och d gillade vist inte vakterna. Men han ju bli lite orolig och smått förundrad innan jag fick veta att så var fallet.
|
|
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma |
|
mk_rr
Ingen VW Ort: Söderköping |
| Lör 29 sep 2007 21:36 |
|
Ja kan berätta en kul/pinsam grej som ja gjorde på fyllan...hehe
Va på fest med en brud ja limmade på å hennes föräldrar va med och vi skulle åka på cruising..
Men senare iaf på kvällen började ja stöta å klängha på hennes farsa å hade tydligen tagit han på pungen en massa å sagt att ja älska han..
Inge kul när man fick höra de dagen efter dessutom fick mina arbetskamrater fått reda på de med så har fått äta upp de länge nu..haha
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Sön 30 sep 2007 0:30 |
|
Najs lyft av tråd, prickade in dagen ganska fint måste jag säga
Måste vart en jäkla snygg far det där..
|
|
mk_rr
Ingen VW Ort: Söderköping |
| Sön 30 sep 2007 14:27 |
|
| jockebostrom skrev: | Najs lyft av tråd, prickade in dagen ganska fint måste jag säga
Måste vart en jäkla snygg far det där.. |
Jadu ja vill helst glömma den dagen!! Men faan röjde ju som ett as annars!!
|
|
Hobby Golfare
Ingen VW Ort: Uppsala |
| Sön 30 sep 2007 17:46 |
|
Vågar inte skriva upp mina grejer... Ingen skulle tro mig. Kanske fransmatta... han brukar rädda mig när de spårar ur...
Kan berätta en lindrig grej men som e rätt färsk i minnet. De va nog 2 helger sen. Jag hade vart på krogen med några arbetskamrater. Fransmatta ringer mig typ kl 3 då han e ute o rastar golfen. Jag hämtar ut jackan ur garderoben och går ut, precis när golfen kommer rullandes. Jag hoppar in och vi bestämmer oss för att ta några varv på stan. vi kör på dragarbrunnsgatan (mitt i smeten) då en lirare ställer sig framför bilen och försöker hålla emot bilen med händerna lixom. UT! skriker fransmatta till mig. Med massa öl i kroppen blir ja taggad som fan. och går ut och ger han en knuff. han faller handlöst i marken. (de såg typ ut som han dog) ja blir lite nojig... då kommer de typ 3 st o går emot mig. en va ganska tjock. jag säger åt frasse att köra. (vill ju inte riskera golfen) han rullar iväg. Jag har tjockisen och dom andra gående mot mig och han säger nåt som jag inte uppfattar. nu får ja en omgång tänker ja. Jag backar lite mer. In bland några pelare. Nu får de bära eller brista tänker jag och tar ett steg vänster sen 2 höger och toklöper med 3 bufflar efter mig. Tur att man har ett jävulskt löpsteg på fyllan. Springer ifatt fransmatta och hoppar in i golfen i farten sen drog vi. Vi gav inte upp för de. Tog nåra fler varv... Fransmatta får fylla i. Har lite luckor där i stridens hetta. Men de va kul som fan...
Hoppas han överlevde...
|
|
golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund |
| Tis 02 okt 2007 12:10 |
|
| Scrazher skrev: |
Shit happens, jag hade iaf inte gjort något, bara slocknat i en soffa och d gillade vist inte vakterna. |
Enkelt uttryckt:
Enligt alkohollagen så får en person som inte kan ta hand om sig själv inte vistas i lokalerna där serveringstillståndet gäller. Alltså om man, som storyns hjälte, attacksomnar i en soffa så kvalar man in till gruppen som omnämns i föregående mening. I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
|
|
Scrazher
Golf 2 Gti 8v Ort: Lycksele |
| Fre 12 okt 2007 13:35 |
|
| golfabjorn skrev: | Enkelt uttryckt:
Enligt alkohollagen så får en person som inte kan ta hand om sig själv inte vistas i lokalerna där serveringstillståndet gäller. Alltså om man, som storyns hjälte, attacksomnar i en soffa så kvalar man in till gruppen som omnämns i föregående mening.  |
äääh vadårå jag va ju bara lite trött... HAhaha
|
|
Coaster
Ingen VW Ort: Tierp |
| Fre 21 dec 2007 22:44 |
|
Tycker vi borde veva igång denna tråd igen! Har en hel del godingar att dela med mig av om det kan vara av intresse Golf 8v Turbo - Audi s2 Coupe 3b 400whp | savarturbo.se
|
|
palovaara
Golf 2 låg Ort: Sandviken |
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
| Lör 22 dec 2007 10:59 |
|
Hehe, händelser man alldrig glömmer det där
|
|