Forum - Offtopic - Fylletabbar!

CayLe
Moderator Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 15 sep 2006 4:56 Svara med citat
Jag tänkte att andras olycka efter alkoholintag kan vara hysteriskt underhållande för utomstående, så jag öppnar här med våran officiella Fyllemisstagstråd och ställer mig först i ledet med att berätta några båt-relaterade fylletabbar. Smile

#1 Den Bortsupna Båten
Efter en lite väl lyckad kväll ute till havs som spenderades mestadelsi en bastu med en kall öl i ena handen (Fylleeffekten vid bastu+öl skall inte underskattas har jag fått erfara). Nåja, bastu och bad och tjo å hej. Sen driver en dimma in över våran vik, så att säga. Ganska snart sitter jag helt plötsligt i båten med en kompis och håller på att driva in i vassen. Efter ungefär fem minuter så listar vi ut att jag har glömt att tanka i bensindunkarna jag hade med mig. Efter att det börjat brinna i förgasaren (Öhh, hörni, det ska inte brinna i förgasaren, va? -Nej för fan! -men det gör min!) så startar skithögen. Sedan kommer denna lokaldimma tillbaks och jag befinner mig nu på en sjökrog för att sedan vakna upp hemma. när jag börjar vakna upp så börjar paniken infinna sig.. Fick jag med mig båten eller inte? Om jag fick med mig båten, hur ligger den då förtöjd? Ligger den kvar vid sjökrogen? Finns bara ett sätt att ta reda på detta, full karetta på cykeln ner till båten och kolla. Döm av min förvåning, den låg fint förtöjd på rätt plats och allt. Dock låg det en halv platta öl i båten som jag inte vet vart den kom ifrån, men det tar jag som en bonus. Very Happy

#2 Den Försvunna Radioantennen
Ungefär samma story. Åker ut till samma ställe, som vanligt, stämningen är hög och alla är glada, förutom Erik(Jag, alltså), hans båt var nästan lika törstig som honom och sopade i sig ~3l/sjömil (16l/landmil) vilket är ungefär 2liter/sjömil för mycket (har nu konstaterat att båten är död på två cylindrar, därav bränsleförbrukningen). Så jag får soppatorsk precis när vi ska lägga till. Erik blir irriterad och tar till spriten. Ännu en gång kommer den där jäkla lokaldimman över denna vik, (får nog kontakta SMHI angående detta fenomen). Sedan ska jag förtöja (alltså lägga till båten på landkrabbespråk) på nytt utav någon anledning, inga tampar hade jag men det löste sig på nåt vis. Festen fortsätter osv. När jag kliver upp dagen efter så ser jag att det hänger nåt konstigt längs sidan utav min båt rätt ner i vattnet.. Jag gnuggar ögonen lite och stapplar lite försiktigt mot båten som ligger en bit ut på bryggan och bryter ut i asgarv! Tampar var det brist på, men idéerna var det minsann ingen brist på! Jag hade använt mig utav (Har ni listat ut det ännu?) Min jäkla Radioantennsladd som nu var 1m längre än vanligt! Det som hängde ner i vattnet var min radioantenn! Kan medela att alla andra oxå vek sig dubbelt av skratt när de fick syn på detta. Rolling Eyes

Nu har jag berättat lite av min sommar. Någon annan som vill dela med sig av lite gottigheter? Smile[/b]

På internet kommunicerar man genom text.
Skriver man som en idiot så får man räkna med att bli betrakdad som en.
Anders
Moderator Ingen VW Ort: Haninge
Lör 16 sep 2006 0:46 Svara med citat
Huuumor på hög nivå. Respekt för det ni gjorde med "tampen". Laughing

Har tyvärr inget roligt fylleminne att berätta för egen del. Super för lite för att kunna berätta något kul. Söp visserligen bort mina glasögon i lumpen, men det är preskiberat nu.
Nej, min träff med Günther var nog det bästa fylleminnet från i sommar. Wink
CayLe
Sön 24 sep 2006 21:53 Svara med citat
Uppenbarligen så är jag den enda som har ett liv och vågat mig utanför garageportarna och gjort nåt roligt i sommar. Rolling Eyes

Bilfreak
Golf 4 V6 4 motion -01
Tor 28 sep 2006 19:03 Svara med citat
men seriöst hur hårt super ni?.. man/jag brukar iaf komma ihåg vad man gjort än hur hårt det var kvällen innan.. men det kanske bara är jag som har den turen... att minnas.. eller ibland önskade man ju att man inte minns hehe
CayLe
Tor 28 sep 2006 19:13 Svara med citat
Bilfreak skrev:
men seriöst hur hårt super ni?.. man/jag brukar iaf komma ihåg vad man gjort än hur hårt det var kvällen innan.. men det kanske bara är jag som har den turen... att minnas.. eller ibland önskade man ju att man inte minns hehe

Jag kan erkänna att jag inte kan dricka sprit, men öl funkar Thumbs up Det är där felet ligger. Att inte minnas nåt är knappast något jag eftersträvar. Men jag har haft förbannat skoj i sommar. Very Happy

Bilfreak
Golf 4 V6 4 motion -01
Tor 28 sep 2006 19:19 Svara med citat
jo jag har åxå haft en grym sommar,, nog den bästa i mitt liv!!.. hört många som sagt detsamma om denhär sommarn.. underbart... men just nu vill jag bara ha en rejäl vinter så att man kan åka lite v6 4 motion.. skoter.. skidor.. å dra iväg till fjällen... hösten är bara lång jobbig mörk å tråkig...
Scrazher
Golf 2 Gti 8v Ort: Lycksele
Fre 29 sep 2006 0:44 Svara med citat
jag tror nog minsan att jag har någon smårolig historia på lager oxå...

problemet är att man försöker förtränga det mesta så snabbt som möjligt Laughing

Dock va det lite roligt när jag fick frågan en söndag eftermiddag om vad som hade hänt kvällen innan, om det va något alvarligt typ...

Står som ett stort frågetecken och fattar inte nånting...
Får förklarat att jag vist hade blivit utburen av 2 vakter kvällen innan och att polarna inte hade sett till mig efter det Razz

Shit happens, jag hade iaf inte gjort något, bara slocknat i en soffa och d gillade vist inte vakterna. Men han ju bli lite orolig och smått förundrad innan jag fick veta att så var fallet.

-GT60- The black Code...
http://www.garaget.org/?car=1454
Tutan
Golf 1 Cab Gli Ort: Lomma
Fre 29 sep 2006 18:17 Svara med citat
kan berätta en grej, handlar dock inte om mig fast ni vill tro de Wink

En polare till mig hade hängt med ett gäng lumparkillar (han gick inte lumpen) å dem häva ju öl som några ordentliga tyskar Very Happy

Slutade med att han "tömde sitt föråd" rakt ut där dem satt Laughing han blev utkastad av vakterna där me Razz

de va kul när han berättade de iaf Laughing
mk_rr
Ingen VW Ort: Söderköping
Lör 29 sep 2007 21:36 Svara med citat
Ja kan berätta en kul/pinsam grej som ja gjorde på fyllan...hehe
Va på fest med en brud ja limmade på å hennes föräldrar va med och vi skulle åka på cruising..
Men senare iaf på kvällen började ja stöta å klängha på hennes farsa å hade tydligen tagit han på pungen en massa å sagt att ja älska han..
Inge kul när man fick höra de dagen efter dessutom fick mina arbetskamrater fått reda på de med så har fått äta upp de länge nu..haha Regular Smiley
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Sön 30 sep 2007 0:30 Svara med citat
Najs lyft av tråd, prickade in dagen ganska fint måste jag säga Very Happy
Måste vart en jäkla snygg far det där..

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
mk_rr
Ingen VW Ort: Söderköping
Sön 30 sep 2007 14:27 Svara med citat
jockebostrom skrev:
Najs lyft av tråd, prickade in dagen ganska fint måste jag säga Very Happy
Måste vart en jäkla snygg far det där..

Jadu ja vill helst glömma den dagen!! Men faan röjde ju som ett as annars!!
Hobby Golfare
Ingen VW Ort: Uppsala
Sön 30 sep 2007 17:46 Svara med citat
Vågar inte skriva upp mina grejer... Ingen skulle tro mig. Kanske fransmatta... han brukar rädda mig när de spårar ur...

Kan berätta en lindrig grej men som e rätt färsk i minnet. De va nog 2 helger sen. Jag hade vart på krogen med några arbetskamrater. Fransmatta ringer mig typ kl 3 då han e ute o rastar golfen. Jag hämtar ut jackan ur garderoben och går ut, precis när golfen kommer rullandes. Jag hoppar in och vi bestämmer oss för att ta några varv på stan. vi kör på dragarbrunnsgatan (mitt i smeten) då en lirare ställer sig framför bilen och försöker hålla emot bilen med händerna lixom. UT! skriker fransmatta till mig. Med massa öl i kroppen blir ja taggad som fan. och går ut och ger han en knuff. han faller handlöst i marken. (de såg typ ut som han dog) ja blir lite nojig... då kommer de typ 3 st o går emot mig. en va ganska tjock. jag säger åt frasse att köra. (vill ju inte riskera golfen) han rullar iväg. Jag har tjockisen och dom andra gående mot mig och han säger nåt som jag inte uppfattar. nu får ja en omgång tänker ja. Jag backar lite mer. In bland några pelare. Nu får de bära eller brista tänker jag och tar ett steg vänster sen 2 höger och toklöper med 3 bufflar efter mig. Tur att man har ett jävulskt löpsteg på fyllan. Springer ifatt fransmatta och hoppar in i golfen i farten sen drog vi. Vi gav inte upp för de. Tog nåra fler varv... Fransmatta får fylla i. Har lite luckor där i stridens hetta. Men de va kul som fan...
Hoppas han överlevde... Rolling Eyes
golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund
Tis 02 okt 2007 12:10 Svara med citat
Scrazher skrev:

Shit happens, jag hade iaf inte gjort något, bara slocknat i en soffa och d gillade vist inte vakterna.

Enkelt uttryckt:
Enligt alkohollagen så får en person som inte kan ta hand om sig själv inte vistas i lokalerna där serveringstillståndet gäller. Alltså om man, som storyns hjälte, attacksomnar i en soffa så kvalar man in till gruppen som omnämns i föregående mening. Smile

I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
Scrazher
Golf 2 Gti 8v Ort: Lycksele
Fre 12 okt 2007 13:35 Svara med citat
golfabjorn skrev:
Enkelt uttryckt:
Enligt alkohollagen så får en person som inte kan ta hand om sig själv inte vistas i lokalerna där serveringstillståndet gäller. Alltså om man, som storyns hjälte, attacksomnar i en soffa så kvalar man in till gruppen som omnämns i föregående mening. Smile

äääh vadårå jag va ju bara lite trött... Rolling Eyes HAhaha

-GT60- The black Code...
http://www.garaget.org/?car=1454
Coaster
Ingen VW Ort: Tierp
Fre 21 dec 2007 22:44 Svara med citat
Tycker vi borde veva igång denna tråd igen! Regular Smiley Har en hel del godingar att dela med mig av om det kan vara av intresse Very Happy

Golf 8v Turbo - Audi s2 Coupe 3b 400whp | savarturbo.se
palovaara
Golf 2 låg Ort: Sandviken
Fre 21 dec 2007 23:10 Svara med citat
Jag har några historier jag kan dela med mig av..
allt detta beror på sprit.. Dancing dricker numera bara när det är något specielt. annars inte..

När jag va 16år och inte alls fick dricka, så va vi ute vid en grillplats vi har byggt..
drack hembrännt och började frysa.. bestämde mig för att gå hem till mor.. försökte smyga in men lyckades inte.. jag försökte tydligen låsa upp dörren med min fars hemma nyckel hos min mor.. Thumbs down gick inge bra.. så mor vaknade och öppna.. men hon såg inte att jag va full så jag sa bara att jag skulle gå och lägga mig..
dagen efter kom mor in för att väcka mig.. då satt jag på soffan..
med jackan på, byxorna nere, pet-flaskan med sprit i ena handen och tv dosan i andra. och min ena strumpa på kuken.. de va rätt pinsamt när jag vakna till och såg mig själv när mor stog i dörren med hakan i golvet.

Jag var på 20års kalas..
Kommer inte ihåg så mycket av kvällen..
men jag och min tjej, min kompis och hans tjej sov i en dubbel säng där festen va..
jag somna rätt tidigt.. och vaknade rätt tidigt.. och kände mig lite sugen.. så jag börja kela lite med tjejen.. och tro på fan så hade jag och min kompis bytt plats när vi sov.. så de blev lite liv i stugan när hans tjej vaknade av att jag va där och pilla.. Boo hoo!

Jag va ute på krogen för ett år sedan..
drack sprit och hade skit kul.. spana in en tjej.. blond.. snygg.. limma som fan.. dansa rätt länge och tänkte att jag kanske hade en chans här Dancing och de hade jag.. gick ut från krogen när den stängde kl2.. gick till sibylla för att leta på henne.. sibylla går alla till för att få i sig lite mat.. och där stog hon.. men en annan kille.. typiskt tänkte jag men gick dit endå för att försöka få följa med henne hem.. tjatade lite och fick som jag ville.. full som jag va ringde jag taxi.. åkte hem till henne.. börja hgrovhångla och slita av henne kläderna.. efter att jag fick av henne lite kläder så börja jag känna på brösten.. men de fanns inga. Shocked nåja.. alla tjejer har inte bröst. fortsätter av med kläderna tills jag kom till hennes trosor, nu låg vi i sängen.. ÅÅ JÄVLAR VAD JAG SKREK... DE VA EN JÄVLA KILLE JAG HADE FÅTT NAPP PÅ.. på med kläderna fortsom fan och ut därifrån.. slänger upp mobilen och ringer till kompisen jag va ute med.. och berättar hur de va.. och han skratta så jag trode han skulle dö.. han visste om att de va en kille hela kvällen..
De här fick man ju äta upp några månader..
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Lör 22 dec 2007 10:59 Svara med citat
Hehe, händelser man alldrig glömmer det där Thumbs up

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
palovaara
Golf 2 låg Ort: Sandviken
Lör 22 dec 2007 12:30 Svara med citat
Hehe, ne precis..
kul att bjuda på sig själv..

teamduja.se
Bengan.U